וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה התל אביבית נאבקת על הבית

ספי קרופסקי

16.6.2007 / 10:12

חבורת תל אביבים החליטה להרים את הכפפה, ולאגד תחת גג אחד כמה מהמאבקים המתרחשים בעיר בהפגנה נגד העירייה במוצ"ש

הערב ברחבת הסינמטק בתל אביב, יתאגדו כמה גופים עירוניים תחת השם "קואליציית התל אביבים" להפגנה נגד העירייה בקריאה: "תל אביבים התעוררו! חולדאי הורס לנו את הבית".

ההתאגדות מייצגת כמה נושאים, המופנים כולם נגד תכניות עירוניות שונות המונהגות על ידי ראש העיר רון חולדאי. בין הנושאים שהמארגנים מזכירים, ניתן למצוא את תכנית פינוי בינוי בפלורנטין, גירוש תושבי יפו מבתיהם, ייבוש [[בריכת גורדון]], הפגיעה ב[[היכל התרבות]], הבנייה המסיבית ברצועת החוף וכמובן המאבק לשימור אולם אוסישקין, כמו גם נושאים רבים נוספים.

"העירייה עושה מה שבראש שלה"

"אני ועוד כמה חברים ילידי העיר החלטנו שאנחנו רוצים לעשות משהו" מסביר בראיון לוואלה! חדשות דניאל אדר, בן 27, אחד ממארגני האירוע. עוד הוא מוסיף כי "חשבנו איך ליצור חיבור בין המאבקים השונים, ובתור יריית פתיחה החלטנו לקיים את ההפגנה הזו".

אדר ממשיך לטעון כי "מתעלמים מהתושבים בעיר באופן שיטתי. לא משתפים אותם בהחלטות העירייה, והעירייה מצידה עושה מה שבראש שלה בלי לשתף את התושבים. חשבנו שיהיה טוב יותר לאגד כוחות באופן ספונטני בלי קשר לגוף פוליטי כזה או אחר ולהתחיל לפעול" הוא מסביר.

כשהוא מדבר על "איגוד כוחות", מתכוון אדר לכמה מאבקים עיקריים המרחשים כעת בעיר. בין המרכזיים שבהם: המאבק נגד תכנית "פינוי בינוי" במרחב [[פלורנטין]] בו מתוכנן הרס של מבני מגורים רבים, ומאבקם של אוהדי קבוצת הפועל תל אביב נגד הרס אולם הכדורסל ההיסטורי ברחוב [[אוסישקין]] בעיר.

באירוע עצמו, יגיעו להזדהות עם המאבק אומנים כגון נועם רותם ואסף אמדורסקי שגם יופיעו, השחקן מיכאל הנגבי שיקריא משיריו של עלי מוהר והעיתונאי גיא מרוז שישא דברים.

הפגנה למען "תל אביב שלנו", יום שבת 16.6, בשעה 20:30, ברחבת הסינמטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully