וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן הודיע: הממשלה פורקה

יוני מנדל

15.6.2007 / 3:05

יו"ר הרשות הפלסטינית הורה לפזר את הממשלה מיידית והכריז על מצב חירום לאומי. רה"מ הניה דחה את החלטתו, והגדיר אותה נמהרת

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוציא צו הקורא לפזר את ממשלת האחדות הפלסטינית לאלתר, ולהכריז על מצב חירום לאומי. כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לאבו מאזן יש את הסמכות החוקית לפזר את הממשלה בצו חירום.

בכך מאבדים למעשה שרי חמאס, ובראשם – ראש הממשלה איסמעיל הניה את תפקידם, וחדלים לתפקד באופן רשמי. ככל הנראה צפוי אבו מאזן להודיע על הקמתה של ממשלת חירום לאומית, שתורכב משרים מפתח ומשרים עצמאיים, אולם הוא לא אמר את הדברים רשמית עדיין.

אבו מאזן האשים בדבריו את חמאס ב"הפיכה צבאית". הוא הודיע שממשלת החירום תתפקד עד לקיומן של בחירות חדשות, כשהמצב ברשות יתייצב. סלאח אל-ברדוויל, דובר בחמאס אמר ש"החלטתו של אבו מאזן היא נמהרת וסותרת את עצמה". לדבריו, "בשביל להכיל מדיניות של מצב חירום ברשות, צריך רשות מבצעת, והרשות המבצעת היא הממשלה שכביכול לא קיימת, כך שאין דרך לאכוף את החלטתו של אבו מאזן".

במסיבת עיתונאים בעזה הודיע הניה כי ישאר בתפקידו וימשיך להנהיג את ממשלת האחדות. הוא דחה את החלטת אבו מאזן לפטרו, ואף הגדיר אותה נמהרת. בקול ישראל דווח, כי הניה הוסיף שאין בכוונתו להכריז על מדינה ברצועת עזה, וקרא לאנשי חמאס להפסיק את מעשי האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully