וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: "מסגד הזהב" עלה בלהבות

יוני מנדל

13.6.2007 / 13:14

טרוריסטים פוצצו את מסגד צריחי הזהב, סמלם החשוב של השיעים. המסגד כבר היה יעד לפיגוע בעבר. חשש מפני נקמה אלימה

שני צריחי הזהב במסגד השיעי "שני האימאמים" (ה[[אימאם]] עלי עסכרי והאימאם עלי אל-האדי עסכרי – י"מ) בסמארא שבעירק התמוטטו הבוקר לקול פיצוץ אדיר שהחריד את המקום. עדי ראייה סיפרו שנזק רב נגרם למקום. המשטרה בעירק דיווחה שהפיצוץ נבע מחומרי נפץ שהוטמנו במקום, וייתכן שבפעולה היו מעורבים גם מחבלים מתאבדים. המשטרה חוסמת כעת את הגישה למקום.

בעולם המוסלמי-[[שיעי]] כבר בטוחים שגורמים סונים קיצונים עומדים מאחורי הפיצוץ. לפני ארבעה חודשים בוצע פיגוע אחר במסגד, שגרם לפגיעה בכיפת הזהב שהיתה בו. ראש הווקף השיעי בעירק השייח' סאלח אל-חיידרי אמר, כי "זו הפעם השניה בה הכופרים הטרוריסטים מנסים לפגוע במסגדים שיעים. כל מטרתם היא הצתת מלחמת אחים בין מוסלמים". גם מנהיג הדת השיעי מוקתדא א-סדר התייחס לפיגוע. א-סדר בחר שלא להאשים עדיין וביקש רק "לקיים כסדרם את שלושת ימי האבל הנהוגים ולזעוק לשמיים 'אללה אכבר' מכל המסגדים".

קיים חשש מפני נקמה שיעית על המתקפה שארעה במסגדים, כפי שקרה אחרי המתקפה ב-22 בפברואר. רשת הטלוויזיה אל-ערביה מציינת שאז "במסגרת פעולות הנקמה על הפגיעה בקודשי הדת השיעית נהרגו אלפי בני אדם". עירק מצויה בסכסוך דמים חריף על רקע עדתי, שמאז הפלישה האמריקאית לעירק בשנת 2003 התעצם ועלה מעל לפני שטח.

האימאם ה-12 נעלם בסמארא

למסגד שהתפוצץ יש חשיבות אדירה וקדושה שלא תתואר במסורת השיעית. על פי האמונה, שני האימאמים הקבורים שם, האדי עסכרי ועלי עסכרי, הם האימאמים ה-10 וה-11 בזרם המרכזי בשיעה – זרם השניים עשר. לפי אמונה זו, האימאם ה-12, הוא המשיח, שעתיד להיעלם מן העולם ולשוב אליו ביום הגאולה.

מוחמד מהדי, בנו של עלי עסכרי, אכן נעלם במאה התשיעית לספירה, כשהוא בן 10 שנים בלבד, והוא נקרא "האימאם הנעלם". הוא נעלם אחרי שנכנס למחסן בביתו בעיר סמארא שבעירק. מאז, מיליוני שיעים עדיין ממתינים לשובו ולגאולה שיביא עימו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully