וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לאסד: ישראל מוכנה לסגת מהגולן

8.6.2007 / 7:51

"ידיעות אחרונות": רה"מ העביר לנשיא אסד מסר, לפיו בתמורה לשלום מלא וניתוק הברית הסורית עם אירן וארגוני הטרור – סוריה תקבל את הגולן. גורם מדיני בכיר: הכדור במגרש של אסד

העיתון "ידיעות אחרונות" חושף הבוקר, כי ב[[יום העצמאות]] האחרון ניהלו ראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש שיחת טלפון ארוכה, שגורמים מדיניים מכנים אותה "השיחה החשובה ביותר שניהלו השניים". במהלך השיחה אמר אולמרט לבוש, כי הוא מעוניין לבדוק את האופציה לשלום עם סוריה, מכיוון שהוא מרגיש שאפסו הסיכויים להגיע לשלום עם הפלסטינים, נכון לעכשיו. בוש הסכים עם אולמרט, אישר לו לבדוק את האופציה הסורית, ואמר לו כי "אמריקה לא תעמוד בדרכה של ישראל אם יבשילו התנאים לחידוש המו"מ עם סוריה".

לאחר השיחה יצא המהלך לדרך, ואולמרט נעזר במנהיגי [[טורקיה]] ו[[גרמניה]] ויועציהם, ובאמצעותם העביר לנשיא סוריה באשר אל אסד מסר: "אני הפרטנר שלך לעשיית שלום. אני יודע שהסכם שלום מחייב אותי להחזיר את רמת הגולן לריבונות סורית, ומוכן למלא את חלקי בעסקת השלום בינינו". אולמרט ביקש מאסד להשיב לו, האם בתמורה לנסיגה ישראלית מהגולן, תהיה סוריה מוכנה למלא את חלקה: פירוק הברית עם אירן, חיזבאללה וארגוני טרור פלסטינים וכן הפסקת מימון הטרור ועידודו.

"הכדור במגרש של אסד", אמר גורם בטחוני בכיר , שסיפר כי הנשיא הסורי טרם השיב להצעתו של אולמרט.

יועציו של רה"מ מעריכים שיש בידיו מספיק כוח פוליטי כדי להשיג שלום אמת עם סוריה. אנשיו סבורים שאם תסכים סוריה לתנאי העסקה, יזכה ההסכם לתמיכת הרוב בציבור הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully