וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצים להרוג, רוצים לחיות"

יוני מנדל

3.6.2007 / 19:45

אבו-קוסאי דובר "חללי אל אקצה", מודה בראיון מיוחד לוואלה! חדשות: אנחנו כבר לא מפחדים מכלום, אפילו לא מפלישה לעזה

"אנחנו משתמשים באמצעים הפשוטים ביותר שיש לנו כדי להתנגד למדיניות הישראלית הפושעת ברצועת עזה ובגדה המערבית... בעצם כל תושבי פלסטין נמצאים במצב של סגר מתמשך, בו אי אפשר לצאת מהרצועה לגדה ולהפך, ובו ישראל שולטת למעשה על כל הגבולות שלנו" - כך אמר היום אבו קוסאי, דובר חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של פתח, בראיון לוואלה! חדשות.

לדברי אבו-קוסאי, "אנו לא רוצים דבר מלבד זכויותינו, מלבד מה שמגיע לנו. אנו רוצים שישראל תיסוג לקווי 67' ותחזיר לפלסטינים את כל השטחים שהיא כבשה מאז. אנו לא רוצים להרוג, אנו רוצים לחיות, רוצים את חירותנו. אך עם זאת, אם בשביל החירות שלנו אנחנו נצטרך למות, אזי אנחנו נלך אל המוות בהבנה. בידיעה שזוהי האפשרות האחרונה שלנו להשיג חיים לבנינו וחופש לעמנו".

"אנחנו כבר לא מפחדים מכלום"

לדבריו, שיגור הקסאמים הוא חלק ממערך ההתנגדות הפלסטיני שמטרתו היא יצירת לחץ, על ישראל והקהילה הבינלאומית. "דרך שיגור הקסאמים אנחנו מסמנים לעולם שיש אי צדק שעליו אנו לא מוכנים לשתוק, שיש עם פלסטיני שנאנק תחת כיבוש", אומר אבו קוסאי, "העם הפלסטיני הוא לא עם שאוהב הרג. אבל אנו גם לא מוכנים לחיות עם העוול הזה שקוראים לו כיבוש".

אבו קוסאי לא חושש ששיגור הקסאמים יביא לתוצאה ההפוכה – פלישה צהל"ית וכיבוש הרצועה. "אנחנו כבר לא מפחדים מכלום" הוא אומר, "הצבא הישראלי כבש אותנו, כיתר אותנו, הרג אותנו, פוצץ את בתינו, חיסל את התשתיות שלנו, הרס את הנמל שלנו, ממה יש לנו לפחד? מה כבר יכול לקרות שלא קרה לנו בעבר?".

אבו-קוסאי מתייחס לטענה הישראלית שהפלסטינים משגרים קסאמים למרות שצה"ל כבר לא נמצא ברצועה. "אתם כל הזמן אומרים שאנחנו יורים קסאמים סתם, למרות שנסגתם מרצועת עזה, אבל זה לא הגיוני. אתם רוצים הסכם רגיעה רק עם עזה, אבל אין דבר כזה חצי הודנה... אי אפשר לבקש רגיעה ברצועת עזה, ולהמשיך לפעול בגדה המערבית, שם אתם ממשיכים לבצע מעצרים ופעולות כרגיל".

לדבריו, "אנחנו הפכנו את שדרות לעיר רפאים, בשביל להראות שהנה – גם אתם לא מסכימים להודנה שהיא רק עם תל אביב, חיפה, ובאר שבע, אבל לא עם שדרות... אתם צריכים להבין את זה גם, שפלסטין היא מדינה אחת".

"הבעיה היא לא בעם הפלסטיני"

לשאלת וואלה! חדשות מה יקרה אם ישראל אכן תפסיק את פעולותיה בגדה המערבית אמר אבו-קוסאי ש"התנאי של חללי אל אקצה ברור וידוע. אנו מבקשים בשלב הראשון להפסיק את כל הפעולות הצבאיות הישראליות נגד העם הפלסטיני... הכל, כולל מעצרים, כולל סיורים בכפרים פלסטינים, כולל חיסולים, הכל... אחר כך אנחנו נהיה מוכנים להיות מחוייבים להסכם "תהדיאה" (רגיעה) שיוביל להסכם קבוע אחרי נסיגה ישראלית לקווי 67', והסכם לגבי שיבת הפליטים הפלסטינים".

לדבריו, "אנחנו כבר הסכמנו לכך בעבר ובשנת 2005 כבר החלה רגיעה כללית ברצועת עזה (אחרי הסכם קהיר שנחתם על ידי הפלגים הפלסטינים - י"מ), אבל הרגיעה הזו הוכשלה על ידי ישראל, שלא עמדה בהתחייבות שלה והמשיכה בפעולות צבאיות בתוככי השטחים הפלסטינים".

כשנשאל אבו קוסאי באופן ישיר האם במקרה שישראל אכן תקיים את מה שהוא מבקש ייתכן סיכוי לחיי יהודים ופלסטינים בשתי מדינות, בשלום מלא, זו לצד זו, הוא אמר, "בעזרת השם, לזה אנו מקווים".

"אני מבקש להעביר דרככם מסר לחברה הישראלית", אמר אבו-קוסאי בסיום הראיון. "אני מבקש לומר שהבעיה לא נמצאת בעם הפלסטיני, בחינוך הפלסטיני או בהתנגדות הפלסטינית. הבעיה נמצאת בכיבוש הישראלי. הוא אבי כל הבעיות שאתם ואנחנו חווים... אני סבור שכשאתם תפסיקו את הפעולות התוקפניות אז יהיה לכם סיכוי לחיות חיים נורמלים לצד העם הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully