וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגה הומו-לסבית: קוריוז או מציאות?

1.6.2007 / 13:26

העיתונאי חגי אייד, מיוזמי הקמת מפלגה כזו בישראל, מאשים את מפלגות השמאל בבגידה בקהילה. ועמי אילון - טוב להומואים?

הקרב השנתי על מצעד הגאווה בירושלים רק החל, אבל הפעם ההומואים לא מסתפקים בהליכה למען שיוויון זכויות. מספר פעילים בקהילה מגבשים יוזמה להקמת מפלגה הומו-לסבית ראשונה. למרות הסיכוי הגבוה להתפס כקוריוז, והסיכוי הנמוך להגיע אכן לכנסת, היוזמים מאמינים בצורך ובסיכויי ההצלחה של מפלגה על טהרת הגייז, ויקיימו החל מהשבוע סדרת מפגשים בנושא.

"ההתארגנות היא תוצאה של הסתה מתמשכת כנגד הומואים ומיעוטים מיניים אחרים בישראל, היעדר ייצוג הולם וראוי לקהילה ואפלייתם במוסדות השלטון", אומר לוואלה! חדשות העיתונאי חגי אייד, מיוזמי הקמת המפלגה. "לצערי המפלגות הליברליות אכזבו אותנו שוב ושוב. הפולטיקאים לא מגינים עלינו כראוי למרות הבטחות ולא פועלים למניעת הסתה", אמר.

לגבי הסיכוי הקלוש לעבור את אחוז החסימה בדרך לכנסת, אייד נותן כדוגמה את מפלגת הגמלאים, שבזכות הצבעת מחאה הגיעה להישג אדיר בבחירות האחרונות.

"עמי אילון רע להומואים"

אייד לא מאשים רק את המפלגות הגדולות, וכועס גם על חברים בקהילה. הוא מעביר ביקורת על איתי פנקס, הפוליטיקאי הגאה הבכיר ביותר כיום וחבר מועצת עיריית תל אביב, שהצטרף למפלגת העבודה. פנקס ארגן לפני כחודשיים מפגש בבית קפה של הקהילה עם עמי אילון, לקראת ההתמודדות על ראשות העבודה. במפגש קראו השניים לנוכחים להתפקד למפלגת העבודה ולתמוך בעמי אילון בפריימריז.

"אילון אמר שהוא מתנגד לקיום מצעד הגאווה בירושלים ואיתי קורא להומואים לתמוך במי שמתנגד לנו. בכך הוא נותן שרות לא טוב לקהילה. אני קורא לו לפרוש ממפלגת העבודה ולהצטרף אלינו", דברי אייד.

פנקס אומר בתגובה כי כל פעילות קהילתית מבורכת בעיניו וכי הוא מעריך את אייד וחבריו כפעילים בקהילה לאורך שנים. "אני, אישית, מאמין שאנשים מהקהילה מתעניינים בטווח רחב של נושאים, כדוגמת כלכלה, חברה, ביטחון, תהליך מדיני ואיכות סביבה, לכן עדיפה פעילות במסגרת המפלגות הקיימות. "הקמת 'המרכז הגאה במפלגת העבודה לא נועדה לתמיכה במועמדים אלא לקידום מטרות הקהילה באמצעות השתלבות במפלגת שלטון תומכת זכויות אדם", הוא אומר.

"לגבי אילון, עמי הביע במפגש תמיכה ומחויבות בלתי מסויגת לביטול כל אפליה נגד הקהילה והסביר באומץ את עמדתו, שאינה תומכת בקיום המצעד בירושלים, סוגיה שהייתה במחלוקת גם בתוך הקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully