וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן וישראל יפעלו להקמת מפעל לייצור כלי רכב חשמליים

אורה קורן

20.5.2007 / 20:29

כך סוכם אתמול בפגישת שמעון פרס ואלי ישי עם המלך עבדאללה



ים המלח, ירדן. ירדן וישראל יפעלו להקמת מפעל לייצור כלי רכב חשמליים על הגבול ביניהן, כך סוכם אתמול בפגישת המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ושר התמ"ת, אלי ישי, עם המלך עבדאללה. לפי הסיכום, ירדן, ישראל ואיגוד אירופי יפעלו יחדיו להקמת המפעל בגבול בין המדינות. הפגישה נערכה בשולי הפורום הכלכלי העולמי שהתכנס בים המלח, ירדן.



ישי אמר אתמול כי המפעל יביא ליצירת רבבות מקומות עבודה לעובדים משתי המדינות. "זהו פרויקט עתיר טכנולוגיה אשר יחזק את מעמדה של ישראל בפיתוח אנרגיה חלופית אשר תופס תאוצה בעולם", הוא אמר. המפעל המדובר יהיה חלק מהפרויקטים בעמק השלום, אשר מקדם משרד המשנה לראש הממשלה.



כמו כן, ירדן וישראל הכריזו אתמול על כניסתו לתוקף של הסכם הצבירה ביניהן, אשר מאפשר יצוא משותף של סחורות לאירופה תוך הסרה מלאה של מכס מהצד האירופי. העניין סוכם סופית בפגישת ישי עם עמיתו הירדני, סאלם רזאלה.



הסכם הצבירה מול האיחוד האירופי מאפשר ליזמים משתי המדינות לייצר ביחד סחורות אשר ייהנו מהסרה מוחלטת של המכס בכניסה לאיחוד האירופי. עד כה, נהנו יצרנים משתי המדינות מתנאים דומים מתוקף הסכמים בילטרליים עם האיחוד האירופי, אך מוצרים משותפים לא זכו לתנאים אלה.



ההליך לאישור הסכם הצבירה (accumulation) החל כבר בקיץ, אך בשל עיכובים בירוקרטיים עיכובו נדחה עד לפגישה אתמול. גבי בר, מנהל דסק המזרח התיכון במינהל לסחר חוץ, אמר אתמול ל"הארץ" כי הדבר יקל על שיתופי פעולה בין יזמים משתי המדינות. כמו כן, הוא אמר כי שתי המדינות יוציאו משלחת משותפת לקנדה כדי להגיע עימה לסיכום דומה.



שני השרים גם אישרו אתמול את שינוי משטר הפיקוח על ייצור מוצרים משותפים במסגרת אזורי התעשייה שמהם מתבצע יצוא לארצות הברית, ה-Quiz. לפי ההסכם מול ארצות הברית, מוצר ירדני שכ-8% ממנו מיוצר בישראל, נהנה מהטבות בכניסה לשוק האמריקאי. הסיכום החדש יאפשר לבצע את הפיקוח על שיעור התשומות הישראליות מדי רבעון, ולא תיערך בדיקה של כל מוצר בנפרד כמו היום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully