וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפגיז מפקדת חמאס ברפיח

יוני מנדל

16.5.2007 / 14:42

3 פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל בצפון הרצועה. צה"ל תוקף בתגובה לירי הרקטות המאסיבי על ישראל מהבוקר. רקטה אחת נחתה ליד ביתו של פרץ

שלושה בני אדם נהרגו ועוד כשלושים נפצעו בהפצצת מטוסים ישראלים ברפיח. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי רבים רבים מהפצועים מוגדרים במצב קשה. ההפצצה כוונה לעבר מתקן של ארגון חמאס ברפיח.

בהודעת דובר צה"ל נאמר, כי "בעקבות פעולות הטרור המתמשכות של חמאס וארגוני הטרור כנגד מדינת ישראל, הפציץ חיל האוויר הישראלי מפקדה של חמאס ברפיח". "ההפצצה נועדה על מנת להעניק ביטחון לתושבי מדינת ישראל", לשון דובר צה"ל.

8 רקטות מהבוקר

כתבי "הארץ" אלי אשכנזי עמוס הראל ואלוף בן:

מסוקי חיל האוויר תקפו היום אזורים בצפון רצועת עזה, מהם משוגרות רקטות הקסאמים מאז שעות הבוקר. חמאס המשיך הבוקר בירי לעבר ישראל, ושיגר שמונה רקטות מהרצועה לנגב. אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות, סמוך לביתו של שר הביטחון עמיר פרץ. איש לא נפגע, אולם לבית נגרם נזק. מאז אתמול נורו 24 רקטות לשטח ישראל.

שר הביטחון פרץ האשים את חמאס, כי הוא "מנסה לחפות על המהלך הרצחני שביצעו אנשיו מול אנשי הפתח". לדבריו, המשך ירי הקסאמים בידי חמאס הוא "בלתי נסבל ויזכה לתגובה". פרץ אמר כי לישראל אמנם "אין כוונה להתערב בעימותים הפנימיים ברצועה, אך אנחנו לא מוכנים שעימותים אלה יהוו שיקול בהגנה על תושבי ישראל, ואירועים אלה יזכו לתגובה הולמת". פרץ אמר את הדברים בתום ביקור בתרגיל בצפון.

ההחלטות שהתקבלו אמש במערכת הביטחון הן המשך לדיוני הקבינט בתחילת השבוע. למרות ירי הרקטות המסיבי, לא אושרה לצבא פעולה קרקעית נרחבת ברצועה. בשלב זה, הותרו צעדים בהיקף קטן יותר: חידוש מוגבל של ההתנקשויות בפעילי טרור המעורבים בייצור רקטות ובשיגורן, כניסות קרקעיות בהיקף קטן בשטחים הסמוכים לגדר המערכת ופעילות מוגברת של חיל האוויר למניעת ירי קסאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully