וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקו: הסטודנטים אחראים לאלימות

11.5.2007 / 10:29

מפקד מחוז ירושלים הגיב להאשמות לפיהן, השוטרים נקטו באלימות קשה בעת פיזור ההפגנה. בהפגנה נפצעו 2 סטודנטים ו-2 שוטרים

חודשו העימותים בין הסטודנטים המפגינם בירושלים לבין השוטרים: כ-80 סטודנטים, שהתנגדו לסיכום עם המשטרה, לפיו יתפנו עצמאית למאהל המחאה בגן העצמאות, המשיכו להפגין בכיכר ציון ולחסום את הכביש. בתגובה, פתחו השוטרים בפינוי בכוח, כפי שאיימו מוקדם יותר, והצליחו לפנות את מרביתם.

הסטודנטים השוהים במקום דיווחו על אלימות קשה מצד השוטרים והיס"מניקים. לטענת הסטודנטים, השוטרים הגיעו עם סוסים למוקד ההפגנה, בו שכבו סטודנטים על הכביש כדי לחסמו, ודרסו אותם. עד כה נפצעו 2 סטודנטים, שפונו לבתי החולים, ו-2 שוטרים, שטופלו במקום. אולם, עדי ראייה טוענים שמספר הפצועים גבוה מכך. כמו כן, נעצרו כ-30 סטודנטים.

מוקדם יותר התעמתו שוטרים עם מאות סטודנטים סמוך לכיכר ציון בירושלים. אחד הסטודנטים, שרון נחמני, סיפר לוואלה! חדשות, כי שוטרים ויס"מניקים הפעילו עליהם כוח בלתי סביר. לדבריו, היס"מניקים חבשו קסדות והורידו את תגי הזיהוי עם השם, כדי למנוע זיהוי.

מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב אילן פרנקו הורה בתחילה לנהוג באיפוק עם מקצת הסטודנטים שנותרו בכיכר ציון ולא לפנותם. עם זאת, הביע ניצב פרנקו מורת רוח על הפרת ההסכם הראשוני, לפיו יצעדו המפגינים ישירות מבית ראש הממשלה לגן העצמאות, והזהיר כי יש גבול לאיפוק.

אירועי אמש החלו כשהסטודנטים הפגינו מול בית ראש הממשלה. לדברי נחמני, המשטרה הציבה גדרות שתחמו את המפגינים. הוא מספר, כי הסטודנטים הפעילו לחץ על הגדרות, והשוטרים עצרו אותם. לדבריו, כמה מהמפגינים התעלפו בלחץ הגדול שנוצר במקום. הסטודנטים מצאו פרצה באחת בגדרות, יצאו מהמתחם דרך רחוב צדדי, ויצאו בריצה לכיוון מרכז העיר.

בעקבות סיכום עם משטרת מחוז ירושלים, בשלב מסוים התפנו עצמאית כמה מאות מהסטודנטים מרחוב יפו לגן העצמאות, שם הקימו את מאהל המחאה נגד יישום מסקנות ועדת שוחט.

המשטרה: המפגינים הפרו הסכם

בקול ישראל דווח, כי מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב אילן פרנקו האשים את ראשי ארגוני הסטודנטים באיומים האלימים הלילה בירושלים. לדבריו, ראשי הארגונים איבדו שליטה על קהל המפגינים ולא עמדו בהתחייבויות שאליהן הגיעו עם המשטרה קודם להפגנה.

דובר מחוז ירושלים במשטרה סגן ניצב שמוליק בן רובי אמר לוואלה! חדשות, כי הסטודנטים קיבלו רישיון להפגין מול בית ראש הממשלה, אך מאות מהם פרצו את הגדרות שהוקמו מסביב לאזור וחסמו רחובות בסביבת ההפגנה.

בן רובי הודה שהיה שימוש בכוח כדי למנוע את ההתפרצות ואת חסימת אך הוא הדגיש כי מדובר בכוח סביר. בן רובי אמר כי "נכון לעכשיו, אנחנו לא רוצים להשתמש באמצעים שיש לנו נגד הסטודנטים, למרות המשך ההפרות, כדי למנוע הסלמה".

בעקבות הפגנות הסטודנטים, נחסמו לתנועה דרך יפו סמוך לכיכר ציון, הרחובות שז"ר רמב"ן ובן צבי, וכן הכבישים בסביבת גן העצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully