וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו תל אביב-אשקלון

לי בוץ

10.5.2007 / 17:43

אין מתאים ממוריס ז'אנו, שגדל באשקלון וכיכב בהפועל ת"א, לדבר על הטעויות של ההנהלה האדומה, אלימלך והפיינליסטית המפתיעה

מוריס ז'אנו נחשב לאחד הסמלים הגדולים בהיסטוריה של הפועל ת"א. 12 שנים הוא לבש את החולצה האדומה, היה חלק מהקבוצה הגדולה של שנות ה-80 ואם תשאלו את אוהדי הקבוצה מדובר באחד הקשרים הכי טובים ומסורים ששיחקו אי פעם במועדון. ז'אנו גם היה אחד הותיקים הבודדים שהחזירו את הקבוצה מהליגה הארצית בחזרה ללאומית. אבל בו בזמן, ז'אנו הוא אשקלוני גאה, ואפילו יותר גאה אחרי ההישג ההיסטורי של הפועל המקומית ביום רביעי בגביע.

"בשלב רבע הגמר של הגביע שאלו אותי איזה קבוצות אני רוצה לראות בגמר, ואמרתי שאת הפועל ת"א והפועל אשקלון", סיפר ז'אנו בראיון לוואלה! ספורט. "הם עשו הישג אדיר וכתושב אשקלון שצמח מהעיר, וכשחקן עבר של הפועל, אני יכול להגיד שמי שתיקח את הגביע אני אשמח. בסופו של דבר, מי שתהיה טובה יותר תיקח ואהיה שותף לשמחה".

על השאלה האם מבחינה מקצועית אשקלון יכולה להדיח את הפועל ת"א, אמר כוכב העבר: "אין דבר שהוא בלתי אפשרי בכדורגל, היופי במשחק הזה הוא שאפשר להשיג הכל. נכון שהפועל ת"א פייבוריטית, אבל זה משחק אחד והכל יכול לקרות. להפועל ת"א יש יתרון גדול מבחינת הנסיון במעמדים האלה, בעוד שלאשקלון זה מבחן אמיתי לראות איך הם יעמדו בלחץ של המעמד. אם אשקלון יכולה לנצח? אני אומר שכן, אבל היא צריכה לדעת שמולה עומד יריב עקשן וקשה. אשקלון צריכה לבוא מוכנה מבחינה פסיכולוגית ואז היא תעשה חיים קשים להפועל, אך אם השחקנים ישקעו במחמאות, הם ישלמו על זה ויקבלו בראש. יש להם הזדמנות שהם צריכים לנצל אותה, הם צריכים לשחק כדי לנצח ולקחת את הגביע".

ובכל זאת, ז'אנו לא נותן יותר מדי סיכויים לקבוצה מהדרום: "זה לא סוד שהם במאבקי התחתית בליגה, אבל הם הכניסו את עצמם למצב הזה. זה לא נכון שהראש שלהם בליגה והגביע פחות חשוב להם, הכל שטויות. הם באו לכל משחק בגביע במטרה לנצח ולהעפיל שלב, יכול להיות שהם מנסים להרדים את היריבות שלהם בגישה הזאת, אבל הפועל מכירה את הדברים האלה וזה לא יעזור להם בגמר".

"מוטב היה להפועל לשמור את הכביסה המלוכלכת במועדון"

ז'אנו לקח עם הפועל ת"א תארים, ירד איתה ליגה ועלה בחזרה. היה חלק מהמועדון בתקופות היפות והפחות יפות של תקופת ההסתדרות. עם זאת, כל כך הרבה רעש ובלאגן סביב המועדון האדום הוא לא זוכר: "הפועל ת"א מצטיירת רע מאוד בתקשורת עם כל הברדק סביבה וזה רע מאוד לקבוצה. אין ספק שיש יותר מדי פרשיות שלא קשורות לכדורגל סביב הקבוצה וזה לא צריך לצאת החוצה. אני לא רוצה להאשים אף אחד, ולא יודע איך כל הסיפורים הללו הודלפו החוצה, אבל כאחד ששיחק במועדון ורואה היום את הדברים מהצד - היה מוטב להפועל ת"א לשמור את הכביסה המלוכלכת בתוך המועדון. בתקופה של ההסתדרות היה בלאגן בגלל שלא היינו מקבלים כסף. היה מצב שארבעה משחקים הבאנו 20 אלף אוהדים לבלומפילד ולא קיבלנו שכר. היום, לשחקנים יש תנאים, הם מקבלים את השכר בזמן, אין סיבה שיהיה כל כך הרבה רעש".

בנוגע לסוגיית השוער שביט אלימלך, ז'אנו סבור כי השוער עשה טעות כשהעביר ביקורת על ההנהלה, אך בו בזמן חושב כי יש מקום לסגור את העניינים בצורה יפה ולהחזיר את השוער אל בין הקורות של האדומים: "השחקנים צריכים להתעסק יותר באימונים ובמשחקים ולשמור על הפה שלהם בתקשורת. הם מקבלים שכר כדי לייצג את המועדון במיומנות ולא לחפש אשמים כאלה ואחרים. יחד עם זאת, גם ההנהלה לא צריכה לצאת עם כל דבר לתקשורת, אם הם לא רוצים שחקן מסויים אפשר להגיד לו ולהפרד ממנו בצורה יפה. לתקשורת יוצאים רק כשמסתיימת העונה, כי בצורה הנוכחית גם ההנהלה יוצאת לא טוב ובכלל מה שיוצא החוצה לא טוב להפועל.

"השחקנים צריכים להבין שמשלמים להם כדי שהם ישחקו השנה ולא על שנתיים מראש. הם צריכים לעשות את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר, ורק אז לבוא בדרישות להנהלה. לשביט היו השנה משחקים טובים לצד משחקים לא טובים. אני לא יודע אם הוא דיבר או לא, אבל אם כן הוא היה צריך לשמור על הפה. אם הוא נפגע ולא רצה להמשיך, הוא יכול היה להגיד שהוא עוזב, זה לא סוף העולם. אם לא רוצים אותו, שיחפש מועדון אחר. הוא תרם הרבה להפועל, אבל קיבל שכר עבור זה".

"הכל תלוי באוהדים, הם יכולים לגשר בין הצדדים"

גם ז'אנו הגדול, שהיה סמל לא פחות מאלימלך אם לא יותר, לא זכה למשחק פרידה על אף שהגיע לו: "גם אני שיחקתי 12 שנים בהפועל ת"א. עשיתי אליפויות וגביעים, הייתי השריד הכמעט אחרון שנשאר מהקבוצה המפוארת שירדה ליגה והחזרנו אותה לליגה הראשונה. עם זאת, אף פעם לא אמרתי שאני רוצה שימשיכו איתי את ההתקשרות. אם הייתי טוב היו צריכים לשלם לי, ואם לא אז לא. עשיתי הרבה בהפועל ת"א, אך לא עשו לי שום פרידה חגיגית וקיבלתי את זה בהבנה. כשאני רואה היום כל מיני פרידות משחקנים, אני חושב שגם לי הגיע, אבל קיבלתי את השכר שלי על מה שעשיתי, אז אני לא יכול להגיד שיצאו איתי לא בסדר".

"אם הייתי מנהל את הפועל ת"א היום, הייתי דורש מכל שחקן קודם כל לשמור על הפה שלו ולדעת לדבר בצורה הכי טובה שיכולה להיות עבור הקבוצה. לגבי שביט אני חושב שהייתי מחזיר אותו לשחק, כי הפועל צריכה לשחק עם בטחון ולסיים את העונה על הצד הטוב ביותר. אני לא רוצה לשפוט את השוער השלישי, ניל אברבנל, אך כאחד שיושב ביציע אני רואה שיש אי שקט במערך האחורי של הקבוצה. לכן, יכול להיות שהייתי מוותר ומגיע לאיזו פשרה עם אלימלך. הקבוצה צריכה בטחון במערך האחורי שלה, שהשחקנים ידעו שמאחורה יש שוער טוב. אבל יש את הניהול הנוכחי, שאני לא אחראי אליו, ולטענתו המועדון מעל הכל. אני חושב שטוב יהיה להפועל ת"א אם ההנהלה תעשה חושבים ותבדוק איך הקבוצה הזאת מצילה את השליש האחרון של הליגה עם הישג, והם יכולים לעשות את זה עם שביט".

ז'אנו סיכם בהתייחסות לאוהדים האדומים, שהצליחו לרגש אותו אתמול, ואשר לדעתו הכל בידיים שלהם: "להפועל יש את הקהל הכי טוב בארץ, פשוט תענוג לראות אותו בכל המשחקים. הכל תלוי באוהדים, ואם הם ירצו הם יכולים לגשר בין שביט להנהלה. יש חלק מהאוהדים שפגוע מההנהלה, אבל אני לא רוצה להכנס לזה. אני חושב שהקהל עושה דבר יפה ונכון כשהוא שם את הכל בצד והחליט קודם כל לעודד את הפועל. הקהל הזה אוהב את המועדון, מלווה אותו, וכשראיתי איך אתמול באצטדיון כל היציעים רקדו פשוט התרגשתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully