וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמושים מתאחדים מחשש לפלישה לעזה

יוני מנדל

8.5.2007 / 14:25

הפלגים הפלסטינים השונים מתחילים לשתף פעולה ויקימו חדר מצב ומנגנונים משותפים. חמאס הכחיש דיווחים לפיהם הארגון יפגע בגלעד שליט אם ייכנס צה"ל לעזה

הפלגים הפלסטינים משתפים פעולה לקראת פלישה אפשרית של צה"ל לעזה - כך דווח בעיתון א-שרק אל אווסט הרואה אור בלונדון. בשבועיים האחרונים נשמעו קריאות בקרב הפלגים השונים להקים חדר מצב ומנגנון ביצועי משותף על מנת להערך לפלישה האפשרית.

לפי הדיווח, "בימים אלו שוקדים החמושים הפלסטינים על הקמת חדר המבצעים שמטרתו העיקרית – התנגדות חמושה לפלישת צה"ל לרצועת עזה". אבו-עוביידה, דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם הזרוע הצבאית של תנועת חמאס, אמר ש"הצעד של הקמת חדר מבצעים משותף בא על מנת לשפר את תיאום בין החמושים הפלסטינים, שיפעלו בזמן תקיפה ישראלית".

לפני מספר ימים הביעה הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל אקצה, את רצונה להקים חדר מבצעים מעין זה. ככל הנראה, משהצטרף חמאס ל"יוזמה" הפכה התכנית למעשית, וכאמור בימים אלו – גם לעובדה מוגמרת.

"שליט לא ישוחרר בקרוב"

"גדודי עז א-דין אל-קסאם יהרגו את החייל החטוף גלעד שליט באם תחל ישראל בפעולה מבצעית ברצועת עזה", כך אמר היום אבו-עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס. הדברים מובאים באתר האינטרנט של העיתון הערבי-ישראלי "פאנורמה", שם נאמר שהדיווח מסתמך על עיתונאי פלסטיני בשם מחמוד מהדי. עם זאת, לאחר פרסום הדברים מיהר דובר תנועת חמאס בעזה פאוזי ברהום להכחיש את הדברים מכל וכל.

ח"כ ישראל כץ (ליכוד) אמר בתגובה, כי על הממשלה להודיע שאם יפגע חמאס בשליט, "הניה וחבריו בממשלת חמאס יחוסלו".

אבו מוג'האד, דובר ועדות ההתנגדות העממית, אחד האירגונים שנטל אחריות על חטיפת גלעד שליט, אמר שהוא אינו צופה שהחייל ישוחרר בתקופת ממשלת אולמרט. לדבריו, "אין לה יכולת לקבל החלטות". בקול ישראל דווח, כי הוא הגיב על הערכת אבו מאזן משבוע שעבר, לפיה העיסקה עשויה להסתיים תוך שבועיים או שלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully