וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות ביניים: ניקולא סרקוזי נשיא צרפת

שי אילן

6.5.2007 / 21:00

בן המהגרים ממוצא יהודי שהבטיח לנהוג יד קשה במפירי הסדר מהפרברים וקרא להם "אספסוף" זכה ב-53% מהקולות בתוצאות הביניים

מועמד מפלגת השלטון ניקולא סרקוזי ניצח הערב את המועמדת הסוציאליסטית סגולן רויאל בבחירות לנשיאות צרפת בהפרש של 6 אחוזים - סרקוזי זכה ב53% אחוז מהקולות, בעוד רויאל זכתה ב47%. אולם, אלו תוצאות הביניים, הקרובות מאוד לתוצאות הסופיות, אך אינן רשמיות.

סרקוזי, ששימש בממשלה האחרונה שר אוצר ושר פנים הוביל בסקרים לאורך כל הדרך וניצח גם בסיבוב הראשון מתכונן לשאת את נאום הניצחון שלו במטה שלו בפריז.

תומכיו של סרקוזי, שיראו אותו צועד כמקובל דרך שער הניצחון ב-16 לחודש לא הופתעו מן הניצחון, אחרי שבמהלך היום הגיעו מבלגיה דיווחים על יתרון של 4-5 אחוזים לטובת סרקוזי בקלפיות המדגם. פרסום תוצאות מדגמים אסורות בצרפת במהלך יום הבחירות, כדי לא להשפיע על התוצאה.

אחרי המאבק המרתק בחודשים האחרונים בין סרקוזי לבין המועמדת הסוציאליסטית רויאל, צרפת החליטה אם כן לאמץ את תפיסת ה"חוק וסדר" הנוקשה של סרקוזי על פני רעיונות הרפורמה החברתיים של רויאל.

היהודים בעד סרקוזי

בדומה לסיבוב הראשון, הצרפתים יצאו בהמוניהם להצביע. 85.5 אחוזים מבעלי זכות הבחירה ממשו אותה בצרפת ומחוץ לה. זהו אחוז ההצבעה הגבוה ביותר בסיבוב השני ב-40 השנים האחרונות. מחוץ לצרפת אחוז ההצבעה היה גבוה אף יותר מאשר בסיבוב הראשון. הקלפיות נפתחו בשעה 8:00 בבוקר לפי שעון צרפת וברובה נסגרו כבר בשעה 18:00. הקלפיות בערים הגדולות נסגרו בשעה 20:00.

המיעוט היהודי בצרפת הצביע באופן גורף למען ניקולא סרקוזי, אם להאמין לרחשי הרחוב. הקהילה היהודית הצרפתית מונה כ-600 אלף בני אדם. ניקולא סרקוזי קנה את לב הקהילה בהתבטאויותיו הפרו-ישראליות ובעמדותיו הנוקשות נגד חמאס והחיזבללה.

ברח' דה רוזייר במארה, הרובע היהודי לשעבר של פריז שבו הנוכחות היהודית עדיין דומיננטית הלך הרוח הכללי היה פרו-סרקוזי ברור. "אנטישמיות היא אחד הדברים שמעסיקים אותנו יותר מכל", אמר פייר סאבא, בעל חנות מקומי, "וסרקוזי ילחם בה בנחישות הרבה יותר גדולה מרויאל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully