וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין ובשמאל קוראים לראש הממשלה להתפטר

29.4.2007 / 1:12

לדברי יו"ר מרצ יוסי ביילין, "אסור לאולמרט להישאר בתפקידו אפילו יום נוסף". יו"ר המפד"ל: "אם אולמרט לא יתפטר - אעמיד הצעה לפיזור הכנסת"

במערכת הפוליטית הגיבו אמש על פרסום חלק ממסקנות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד לבדיקת התנהלות הדרג המדיני-בטחוני במהלך מלחמת לבנון השניה, שיפורסם במלואו ביום שני הקרוב.

ח"כ אופיר פינס (העבודה) אומר כי המסקנות מחייבות את ראש הממשלה ואת שר הבטחון להתפטר. "אולמרט צריך להסיק מסקנות בעצמו מהביקורות. אם הוא לא יסיק – הכנסת צריכה להסיק עבורו", אמר פינס. הוא הוסיף כי בישיבות הקבינט "היו שרים שדרשו חלופות למלחמה והיו שרים שהציעו חלופות שנדחו בבוז".

יו"ר מרצ יוסי ביילין אמר, כי "אסור לראש הממשלה אהוד אולמרט להישאר בתפקידו אפילו יום אחד נוסף". לדבריו, "אם לאחר פרסום מסקנות הוועדה שמינה בעצמו יישאר אולמרט על כסאו – יוביל אותו הציבור החוצה, וגורלו יהיה כגורל גולדה מאיר וחבריה לאחר [[מלחמת יום הכיפורים]]".

"ללכת לבחירות בהקדם"

יו"ר המפד"ל זבולון אורלב, אמר כי "ועדת וינוגרד נתנה לראש הממשלה ושר הביטחון ציון נכשל ועליהם להתפטר". לטענת אורלב, "אם אולמרט לא יתפטר – אעמיד בתחילת מושב הכנסת את הצעת החוק לפיזור הבית". בקול ישראל דווח, כי ח"כ אפי איתם (מפד"ל) אמר ש"אין צורך להמתין למסקנות הרשמיות של ועדת וינוגרד, אלא ללכת לבחירות בהקדם".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הגיב על פרסום המסקנות, ואמר כי "אם פרסום הדו"ח מדויק, עם ישראל מקבל אישור לכך שאין לו מנהיג". לדברי אלדד, "לאולמרט אסור לקבל שום החלטה, פרט לאחת – ללכת הביתה".

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר כי מסקנות הועדה חמורות ביותר, וכי יש בהן קביעה כי "ראש הממשלה לא פעל כראש ממשלה במלחמה". שטייניץ האשים את אולמרט כי לא בחן את הדברים לפני שאישר אותם, ואמר כי הוא "הובל ולא הוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully