וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: סרקוזי ורויאל בסיבוב השני

שי אילן

22.4.2007 / 21:17

תוצאות הבחירות הראשוניות: 30 אחוזים הצביעו לסרקוזי, 25.2 לרויאל. מפלה ללה פן ואכזבה לביירו, שקיוו לעבור שלב

על פי תוצאות הבחירות בצרפת עם סגירת הקלפיות ואחרי שרוב הקולות נספרו, ניקולה סרקוזי, מועמד מפלגת הימין וסגולן רויאל מן המפלגה הסוציאליסטית עוברים לסיבוב הבחירות השני. סרקוזי מוביל את טבלת המועמדים עם 30 אחוזים וסגולן רויאל אחריו עם 25.2 אחוזים.

מבחינת הסוציאליסטים זוהי הצלחה, אחרי שבבחירות הקודמות קיבל ליונל ז'וספן, מועמד המפלגה 16 אחוז בלבד. מועמד ה - UDF פרנסואה ביירו, שקיווה להפתיע ולעבור לסיבוב השני זכה לכ-18 אחוזים בלבד, אחרי שהסקרים העניקו לו בשלב מסוים 23 אחוזים.

את המפלה הקשה ביותר נחל ז'אן מרי לה פן, שזכה ל-11.5 אחוזי הצבעה בלבד. זו מערכת הבחירות הגרועה ביותר מבחינת החזית הלאומית, מפלגת הימין הקיצוני שהקים ושבראשה הוא עומד, מאז שנת 1974. בבחירות הקודמות עבר לה פן את מועמד הסוציאליסטים והגיע לסיבוב השני.

סרקוזי המנצח עלה לבימת הנואמים זמן קצר אחרי ההכרזה על זכייתו ונשא נאום מכוון היטב לקהלה של סגולן רויאל. הוא פנה לגורמים החלשים בחברה, המהגרים, עובדים קשי יום, קשישים וחולים ואמר להם שמשאלתו היא להביא להם את העושר והתקווה הראויים להם.

אחוז שיא של מצביעים

84.5 אחוז של מצביעים, שיעור גבוה במיוחד הופיע לקלפיות בצרפת ובתוכה. השיעור המפתיע נזקף לזכות הקרב המפתיע והאמוציונלי בין ארבעת המועמדים, והחרדה מחזרה על תסריט 2002, בו הגיע ז'אן מרי לה פן לסיבוב השני. אחוז ההצבעה בפרברים, מעוזי המהגרים היה נמוך יותר, בין 50 ל-60 אחוז, אולם גם שם הוא היה גבוה מאשר במערכות בחירות קודמות.

שיעור ההצבעה בקרב אזרחים צרפתים במדינות זרות הוכפל והגיע ל-900 אלף. הבחירות מעוררות עניין רב במיוחד באירופה, המחכה לראות אם צרפת תאשרר בקדנציה הקרובה את החוקה האירופית. צרפת היא גם הכלכלה השניה בגודלה במערב אירופה, וככזאת בעלת השפעה רבה על ההתנהלות הכלכלית של היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully