וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נסוג מבית ג'אלה - ערפאת התחייב לשקט

30.8.2001 / 7:21

הכוחות יצאו לפנות בוקר מהעיירה אך נשארו בקרבת מקום; הקבינט החליט: אם יתחדש הירי – צה"ל ישוב וירחיב אחיזתו; כניסה מחודשת לא תחייב אישור בקבינט; במהלך הלילה שרר שקט בגילה

צה"ל נסוג לפנות בוקר מבית ג'אלה. כוחות של טנקים, נגמ"שים, משאיות, ג'יפים וחיילי צנחנים, החלו לצאת מהעייריה סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר, לאחר שהייה של 48 שעות במקום. היציאה הסתיימה תוך רבע שעה ללא נפגעים. מאז אמש שורר שקט בשכונת גילה בירושלים, וכעת תיבחן הפסקת האש.

מאז שעות הבוקר נשמעים בגילה צרורות ירי ועדיין לא ברור האם מדובר בירי לעבר השכונה, או בירי מרוחק יותר באזור בית לחם. ב"הארץ" נכתב, כי יתכן שמדובר ב"יריות שמחה" בבית ג'אלה, בעקבות נסיגת צה"ל.

במסגרת מבצע "בית מוגן" נכנסו כוחות צה"ל לבית ג'אלה ביום שני בלילה, במטרה להביא לשקט בגילה. הכוחות התמקמו בשבעה בתים, חלקם מאוכלסים וחלקם ריקים. אתמול העריכו במערכת הביטחון, כי אם יימשך הירי - תימשך השהייה בעיירה. הפסקת האש התאפשרה לבסוף, לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, התחייב בפני האמריקאים ובפני שר החוץ, שמעון פרס, להפסיק את האש.

במהלך הלילה נערכו כוחות צה"ל לנסיגה מבית ג'אלה, בתום ישיבת הקבינט שארכה שלוש שעות והסתיימה ב-01:30 לפנות בוקר. בקבינט הוחלט, כי אם במהלך הלילה ישמר השקט בשכונה, ייסוג צה"ל מבית ג'אלה עד עלות השחר. עם זאת הוחלט, כי לאחר הנסיגה ישארו הכוחות באזור העיירה, ואם הירי על שכונת גילה יתחדש ייכנס צה"ל שוב לבית ג'אלה ואף ירחיב את אחיזתו בה. עוד סוכם, כי אם צה"ל יכנס מחדש לשכונה לא יהיה צורך באישור הקבינט או המטבחון. בישיבת הקבינט המורחב השתתפו ראש הממשלה אריאל שרון, והשרים שמעון פרס, בנימין בן אליעזר, אלי ישי, סילבן שלום, נתן שרנסקי ודן מרידור.

גורמי ביטחון: החיזבאללה מתכנן פיגוע גדול

בקול ישראל דווח, כי במהלך ישיבת הקבינט העריכו גורמי ביטחון, כי ערפאת יעמוד בהתחיבותו להפסיק את האש לזמן קצר בלבד, אולם בטווח הארוך יתחדש הירי לעבר גילה. לטענת גורמי הביטחון, ערפאת לא שינה את החלטתו האסטרטגית להמשיך באלימות. שרים בקבינט העריכו, כי הנסיגה תקל על ישראל בזירה הבינלאומית, ותמקד את תשומת הלב להפסקת האלימות מצד הפלסטינים. המטבחון גם דן במצב בגבול הצפון, לאחר שגורמי ביטחון דיווחו שארגון החיזבאללה מתכנן לבצע פיגוע גדול כדי להסלים את המצב ולפתוח בחזית נוספת כדי לסייע לאינתיפאדה הפלסטינית.

בתום הישיבה התקשר שרון למזכיר המדינה האמריקאי קולין פאוול ועדכן אותו בהחלטה. שרון ביקש מפאוול להזהיר את ערפאת שלא לחדש את האש על גילה. בוושינגטון בירכו על ההחלטה.

הממונה על ההסברה ברשות, יאסר עבד רבו, אמר בתגובה לנסיגה, כי הפלסטינים התחייבו בפני צד שלישי לשלוט במצב בבית ג'אלה. הוא הזהיר מפני תגובת צה"ל על "יריה פלסטינית אחת או שתיים", ואמר כי בצד הפלסטיני יש גורמים שינסו לפגוע בסיכום שהושג. עבד רבו העריך, כי אם הפסקת האש תחזיק מעמד יתגברו הסיכויים לקיום הפגישה בין ערפאת לפרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully