וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נכשלה חטיפת ראש המודיעין האירני

3.4.2007 / 16:05

על פי דיווחים בבריטניה, כוח אמריקאי ניסה לחטוף את הבכיר האירני. "חטיפת המלחים הבריטים - נקמה על ניסיון החטיפה האמריקאי"

"ארצות הברית נכשלה בנסיונה לחטוף שני בכירים אירנים שסיירו בצפון עירק, אחד מהם מקביל בתפקידו לראש ה-CIA האמריקאי" , כך מדווח עיתון ה"אינדיפנדנט" הבריטי. לפי הפרסום, חטיפתם של 15 המלחים הבריטים בידי אירן היא נקמה על ניסיון החטיפה האמריקאי הכושל.

על פי התיאור, מסוק של צבא ארצות הברית נחת סמוך למשרדי הקישור והתאום האירניים באירביל שבאזור הכורדי בצפון אירן, במטרה לחטוף שני בכירים אירנים - ראש המודיעין של משמרות המהפכה וסגן ראש המועצה לבטחון לאומי באירן.

אולם, מסיבה שלא פורטה המבצע נכשל והכוחות האמריקאים לא הצליחו לחטוף את הבכירים. בגלי צה"ל דווח, כי בסופו של דבר הצליחו החיילים האמריקאים לעצור חמישה פקידים אירנים זוטרים, המוגדרים כעת כסוכני מודיעין אירנים.

"48 שעות קריטיות"

בתוך כך התייחס הבוקר ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר לסוגיית החטופים הבריטים באירן והביע אופטימיות זהירה לגבי שחרורם. בראיון לתחנת רדיו בסקוטלנד ציין בלייר, שיש סיבה לאופטימיות, והוסיף ש"היומיים הבאים הם קריטיים ליישוב משבר החיילים שנחטפו".

בלייר הביע גם קורת רוח מדבריו של עלי לריג'אני, ראש צוות המשא ומתן האירני לעניין הגרעין. לריג'אני אמר אמש שיש ליישב את המשבר בדרכים דיפלומטיות, ושלא יהיה צורך להעמיד לדין את החיילים הבריטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully