וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מנצלת את העובדים הזרים"

11.3.2007 / 17:04

כך אמר ח"כ רן כהן בכנס בנושא יחסה של ישראל לעובדים. "אנחנו לא מסדירים את ההעסקה, והחברות עושות מילארדים על גבם"

"ישראל היא המדינה היחידה המסרבת להסדיר את מעמדם של העובדים הזרים. המרוויחים הגדולים מכך הם חברות כוח האדם ויבואני העובדים שעושים מיליארדים על חשבונם של העובדים הזרים". כך אמר יו"ר ועדת הכנסת לעניין העובדים הזרים ח"כ רן כהן, בכנס מיוחד שערך המרכז הרעיוני-חינוכי של קרן ברל כצנלסון בסוף השבוע בתל אביב.

לדברי ח"כ כהן, "מדינת ישראל היא אגואיסטית. אנחנו מנצלים באופן שיטתי את מצוקתם של העובדים הזרים. אנחנו שוללים מהם את זכויות האדם, פוגעים בהם ומביישים אותם ואת עצמנו". ח"כ כהן קרא לממשלת ישראל להגיע להסכמי עבודה עם המדינות מהן מובאים העובדים הזרים ובכך להבטיח את זכויותיהם.

66% מהציבור: לא לגרש עובדים זרים

כהן התייחס גם לממצאי הסקר המיוחד שנערך בשבוע שעבר על ידי מכון "מרקט-ווטש" עבור המרכז הרעיוני-חינוכי של קרן ברל כצנלסון בנושא יחסה של החברה הישראלית לעובדים הזרים. הסקר הציג תמונה מפתיעה, לפיה הציבור הישראלי רואה את העובדים הזרים באור חיובי ואנושי.

למעלה מ-70% מהציבור טוענים כי יש להעניק לעובדים הזרים שכר ותנאים סוציאליים זהים לאלו של עובדים ישראלים. 45% מהנשאלים סבורים כי הזרים עובדים טוב יותר מהמקומיים וכ-66% ציינו כי אין לגרש את העובדים הזרים לארצותיהם.

48% מהנשאלים חושבים שהעובדים הזרים משפיעים על האבטלה בישראל, אך למרות זאת, 49% מהנשאלים ציינו כי לא יסכימו לעסוק בעבודות בהם מועסקים כיום עובדים זרים, כגון בניה, סיעוד, חקלאות ומשק בית. לעומתם, כ-45% מהנשאלים דווקא הסכימו להחליף את העובדים הזרים בעבודותיהם, בעיקר סטודנטים ומובטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully