וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן וישראל יחוברו במסילת רכבת

11.3.2007 / 19:42

הממשלה אישרה היום את הפרויקט, ביוזמת פרס, יחד עם כמה פרויקטים נוספים, ביניהם כריית תעלת מים סוף לים המלח

השר לפיתוח הנגב והגליל והמשנה לראש הממשלה שמעון פרס זכה היום לעדנה בישיבת הממשלה, לאחר שהשרים החליטו לאשר את פרויקט הקמת מסילת הרכבת בין חיפה לבין העיר אירביד, הממוקמת בצפון ירדן. הפרויקט, אותו יזם פרס, אושר היום יחד עם פרויקטים נוספים שיזם. בגלי צה"ל דווח, כי בין הפרוייקטים המאושרים הקמת שדה תעופה משותף לישראל ולירדן סמוך לעיר עקבה, והקמת "תעלת הימים", שתוביל מים מהים האדום לים המלח.

המימון לפרוייקטים הללו צפוי להתקבל מגורמים בינלאומיים, וביניהם – הבנק העולמי ומדינות שונות בעולם. בתוך כך מסר פרס, כי הוא ייצא היום ליפן על מנת לקדם פרויקט אחר שלו, שיעודד אזורי חקלאות בגבול ישראל-ירדן. הוא מקווה לגייס ביפן 100 מיליון דולרים.

תעלת הימים? רעיון של הרצל

את הרעיון להקמת התעלה הגה חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, בספרו "אלטנוילנד" בשנת 1902. רעיונו של הרצל התבסס על הפרשי הגובה המשמעותיים בין הים האדום לים המלח, הממוקם כ-400 מטרים מתחת לפני הים. כריית תעלה שכזו תוכל לסייע בייצור חשמל, וכן בהעלאת מפלס המים בים המלח, שבשנים האחרונות חלה בו נסיגה משמעותית.

עם זאת, אקולוגים טוענים כי אחת הבעיות החמורות של הזרמת מי ים סוף לים המלח היא החדרת מים מלוחים לאקוויפר המים המתוקים. בנוסף, טוענים שוחרי טבע כי בניית נתיב התעלה תצריך חפירה וקידוח בהרי הסביבה, ותזיק לנוף הייחודי מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully