וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעולת צה"ל בשכם אינה מוגבלת בזמן"

שי אילן ויוני מנדל

25.2.2007 / 16:10

עשרות ג'יפים ודחפורים נכנסו הבוקר לעיר, והטילו עליה עוצר מלא. בעימותים נפצעו שני 2 חיילים ממטען שהושלך עליהם, ו-8 פלסטינים

במבצע צה"ל שהחל הבוקר בשכם נפצעו קל שני חיילים מגדוד הסיור של גולני מפיצוץ מטען שהושלך עליהם. במבצע, שנפתח במצור נרחב על העיר שכם בשעות הבוקר המוקדמות, משתתפים כוחות גדולים של הצבא. עד כה דווח גם על שמונה פצועים פלסטינים.

מצה"ל נמסר לקול ישראל, כי המבצע אינו מוגבל בזמן, ואפשר שיימשך ימים אחדים. צה"ל מדווח, כי בשכם נעצרו עד כה 30 פלסטינים, בהם מבוקש אחד. עוד דווח, כי צה"ל חשף בשעות האחרונות מעבדת נפץ. במקום נתגלו שישה מטענים, טיל לאו ותחמושת.

בלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כמו גם בלשכתו של ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה, גינו את מבצע צה"ל. בשתי הודעות הגינוי נאמר, כי מטרת המבצע להכשיל את הסכם מכה.

"פוצץ ביתו של בכיר גדודי אל אקצה"

בתוך כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי כוחות צה"ל פוצצו לפני זמן קצר את ביתו של מפקד בגדודי חללי אל אקצה. בדיווח נאמר, כי שם הבכיר הוא אל-קד'אפי וכי ביתו מצוי בשכונת "אל-יסמין" שבעיר העתיקה.

הפלסטינים מדווחים, כי במבצע משתתפים כ-60 כלי רכב צבאים. בדיווח נמסר שמשעות הבוקר הוטל עוצר תנועה בכל איזורי שכם, וכי המבצע הוא הנרחב ביותר מזה שנתיים. גורם ביטחוני פלסטיני מסר ל"מען", כי "עיקר הפעילות מתרכזת בעיר העתיקה של שכם ("הקסבה") ובעיקר בשכונת "יסמין". בשכונה זו, לפי הדיווח, התפזרו עשרות חיילי צה"ל וביצעו מעצרים.

עוד דווח, כי בצעד חסר תקדים פרצו כוחות הצבא למספר תחנות שידור בשכם, שם נאמרו סיסמאות כנגד פעולות ההתנגדות הפלסטינית ("אלמוקאוומה"). לפי הדיווח, השתלטו כוחות הצבא על תחנת הטלוויזיה של שכם ותחנת הרדיו הפופולרית "אלנג'אח". הפלסטינית מדווחים, כי משם נשלחות הודעות של הצבא המזהירות את התושבים שלא לצאת מבתיהם.

וידיאו: רויטרס עריכת וידיאו: בת גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully