וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוטובוס איחר, הנוסע יפוצה ב-200 שקל

כרמל בן צור

18.2.2007 / 21:15

בהמ"ש קבע ש"סופרבוס" היתה צריכה לדאוג לאוטובוסים רזרביים למקרה תקלה, אך סירב לפצות התובע ב-7,000 ש', כפי שדרש

בית המשפט לתביעות קטנות ברמלה הורה לחברת סופרבוס לפצות ב-200 שקל את אברהם גרוניך, תושב המועצה המקומית מודיעין עילית, "הנזקק לעיתים תכופות לשרותי תחבורה ציבורית". גרוניך טען כי בארבעה מקרים שונים הוא המתין לאוטובוסים שמפעילה סופרבוס, בהתאם ללוח זמני הנסיעות שהפיצה, אולם אלה לא הגיעו.

התובע דרש להורות לסופרבוס לפצותו בעלות נסיעתו במונית "ספיישל" - 100 שקל בקיזוז דמי נסיעה באוטובוס בסך 8.25 שקל, כלומר 91.75 שקל. כן התבקש בית המשפט להורות על מתן פיצוי בסך 7,000 שקל בגין עוגמת נפש.

בתגובה טענה החברה כי ביום בו בחר גרוניך לקחת מונית אירעה תקלה בקו הרלבנטי, וכי בשל כך האוטובוס לא יצא מתחנת המוצא. לדברי הנתבעת, היה על התובע ליצור קשר עם הנתבעת ולברר את סיבת האיחור. לגבי מקרה אחר נטען, נבע האיחור כתוצאה משינוי בלוח הזמנים בחול המועד סוכות. במקרה שלישי שינו הקווים את מסלולם עקב טקס הכנסת ספר תורה שסגר את הרחוב הראשי, וברביעי היו שיבושי תנועה חמורים עקב הפגנה שהתקיימה במודיעין.

השופט זכריה ימיני קבע כי יש להבדיל בין האיחור שנבע מתקלה לבין יתר האיחורים. לדבריו, "על הנתבעת כחברת אוטובוסים בעלת זיכיון להסעת נוסעים לדאוג שיהיו ברשותה אוטובוסים רזרביים באופן שאם אירעה תקלה באוטובוס מסוים יעמוד הכן אוטובוס אחר במקומו. מתשובת הנתבעת על תקלה ואיחוד קווים, נראה שהנתבעת לא עמדה במטלה של העמדת אוטובוס רזרבי, ועל כך זכאי התובע לפיצוי".

עם זאת, לעניין עוגמת הנפש קבע ימיני כי "הסכום אותו תובע התובע הינו מוגזם ומנופח ללא אחיזה במציאות". השופט פסק לזכותו 200 שקל, וקבע שאלו יכסו עבור המונית ועבור עוגמת הנפש גם יחד.

(תק 06\2020)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully