וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התרנגולות השמחות" יוסרו מאריזות תנובה

11.2.2007 / 15:56

המאבק של "אנונימוס" והתערבותו של השחקן מאיר סוויסה, גרמו לתנובה להסיר מאריזות הביצים את תמונות התרנגולות המרוצות

חברת תנובה הודיעה, כי החל מחודש מרץ או לכל המאוחר אפריל, היא תסיר מעל אריזות הביצים את תמונת התרנגולת המטופחת שרובצת על קן הקש. זאת, לאחר שבסקר שערך מכון הסקרים "מאגר מוחות" התברר, כי 61% מהצרכנים סבורים בטעות שביצים אלה הוטלו בלולים המצטיינים בהענקת תנאי מחיה טובים לתרנגולות.

עמותת אנונימוס הפועלת למען בעלי החיים, האשימה את תנובה כי הצילום הפסטורלי נועד להסתיר כמה מהשיטות החקלאיות האכזריות ביותר. על פי טענת אנונימוס, התרנגולות בתעשיית הביצים סובלות מצפיפות נוראית, מקורן נכרת, והן מורעבות במשך שבועיים. את התרנגולים משמידים בשיטות אכזריות בעודם אפרוחים.

לאור זאת, פתחה אנונימוס בקמפיין ממוקד נגד תנובה הקורא לה להסיר את האריזות המטעות. בשבוע שעבר הצטרף למאבק השחקן מאיר סוויסה, שפנה אל מנכ"ל תנובה בבקשה להחליף את האריזות ולקבל אחריות על ההתעללות בבעלי חיים הנערכת לצורך ייצור מוצרי החברה: "אני פונה אליך אישית וקורא לך ליטול אחריות: כשם שתנובה אחראית לחיידקים ולכימיקלים במוצריה למרות שאינה בעלת הלולים והרפתות, כך היא אחראית לאכזריות הננקטת כלפי יצורים במהלך ייצור המוצרים".

בתגובה, פנה סמנכ"ל תנובה עברי גורן לסוויסה, והתחייב שהאריזות הנוכחיות יוחלפו במהלך מרץ-אפריל. סוויסה השיב לו במכתב המברך על השינוי, אך ציין שטענת תנובה לפיהן תנובה לא קשורה להתעללות בבעלי-חיים אינה רצינית. לדבריו, על החברה להפסיק לרכוש ביצים מלולנים שנוקטים בשיטות אלו. לחלופין, תנובה יכולה לעודד מגדלים שנמנעים מפרקטיקות אכזריות או לפעול להרחבת הנגישות לביצי חופש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully