וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביי ישראל: נמשיך בהפגנות המחאה

10.2.2007 / 17:18

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל קוראת לגורמים בינלאומיים להתערב להפסקת העבודות בהר הבית. ח"כ ברכה: זו בריונות פוליטית של ממשלת ישראל

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל קוראת לגורמים בינלאומיים להתערב להפסקת העבודות הישראליות ב[[שער המוגרבים]]. "איננו מקבלים את התירוצים של השלטון בישראל על הנעשה שם", אמר מזכיר הוועדה, שהתכנסה בנצרת יחד עם חברי כנסת ערבים.

ועדת המעקב החליטה לפנות לשגרירויות הזרות בישראל ולארגונים בינלאומיים, בניסיון ללחוץ על הממשלה לעצור את העבודות. חברי הוועדה הודיעו שביום שני יבקרו בהר הבית ובמסגדים וייוועדו שם עם נציגי הוואקף. הוועדה קוראת להמשיך בהפגנות המחאה ביישובים הערבים.

חבר הוועדה, יו"ר סיעת חדש מוחמד ברכה, כינה את העבודות "בריונות פוליטית ומדינית של ממשלת ישראל".

תגובות לבנייה בשער המוגרבים מגיעות מרחבי העולם. נציגי הליגה הערבית ערכו היום כינוס חירום בקהיר. מזכ"ל הליגה עמר מוסא האשים את ישראל כי בכוונתה לשנות את פני ירושלים. בקול ישראל דווח, כי מוסא אמר שהעבודות הן ניסיון של ישראל לחזק את שליטתה בעיר. "ישראל מעוררת כעס וגינוי בפלסטין, בעולם הערבי והמוסלמי, ומאיימת על הביטחון והיציבות", אמר מוסא. הוא הוסיף כי שלח מכתבים בעניין למזכ"ל האו"ם ולאונסק"ו.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא לפלסטינים להתאחד ולהגן על מסגד אל אקצא מפני התקיפה הישראלית.

[[מלזיה]], יושבת הראש התורנית של ועידת מדינות האיסלם, גינתה הבוקר את עבודות השיקום, ואמרה כי ישראל פוגעת במכוון באתרים הקדושים לאיסלם. בהודעה שפרסם משרד החוץ בקואלה לומפור נאמר, כי העבודות מנוגדות לחוק הבינלאומי, והן פוגעות בסיכויים להשיג שלום באזור.

15 נעצרו במזרח ירושלים

במזרח ירושלים נמשכו גם היום ההתפרעויות במחאה על העבודות. עשרות צעירים יידו אבנים ושרפו צמיגים סמוך לתחנת המשטרה בג'בל מוכבר, וכן יידו אבנים לעבר אוטובוס תיירים ליד הר הזיתים. בגלי צה"ל דווח כי נזק נגרם לאוטובוס. המשטרה התערבה בשני האירועים ופיזרה את מיידי האבנים.

ברחוב סולטן סולימאן נזרקו אבנים אל שוטרים, איש לא נפגע. בקול ישראל דווח, כי כוח משטרה פינה את המתפרעים בכוח ועצר לחקירה שלושה חשודים. חמישה עשר בני אדם נעצרו משעות הבוקר במזרח ירושלים בחשד ליידוי אבנים ותקיפת שוטרים.

לקראת חידוש העבודות מחר, אמר השר לבטחון פנים אבי דיכטר, כי המשטרה תמשיך בהיערכות המוגברת בירושלים. "אין כוונות לתת לזה להסלים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully