וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ייתכן שהנספח בצרפת נרצח

יוני מנדל

1.2.2007 / 11:08

פרשת היעלמותו של הנספח הצבאי דוד דהן מסתבכת: 8 ימים לאחר שנעלם, טוענים ב"אלערביה", שמכוניתו נמצאה שרופה כשהוא אינו בתוכה

רשת אלערביה מפרסמת בהרחבה הערכה שהנספח הצבאי הישראלי בפריז, דוד דהן, מת כתוצאה מחטיפה והתנקשות. הדיווח מסתמך על עדות כי מכוניתו של דהן נמצאה כשהוא לא בתוכה, והיא שרופה.

עד כה נרמז בעיתונות הישראלית שדהן התאבד על רקע קשיים אישיים ורצונה של אישתו להתגרש ממנו, וההערכה של אלערביה מאירה מחדש את גורלו המסתורי של איש הביטחון הישראלי.

בהודעה רשמית שהועברה לאלערביה על ידי משרד החוץ הצרפתי הוכחשו הדברים ונאמר בה, כי "בשלב זה קשה לקבוע אם דהן נהרג, או נחטף כל דבר אחר, בשל חוסר הוכחות".

דהן, ששימש כראש המשלחת הביטחונית הישראלית בפריז, נעלם לפני שמונה ימים באורח מסתורי. בעיתונות הישראלית דווח, כי הוא השאיר אחריו מכתב בו כתב בין היתר "איני יכול יותר" ולפיכך מעריכים שהתאבד. עם זאת, בשל העובדה שגופתו לא נמצאה מאז, הופכת הפרשיה לסבוכה ומסתורית עוד יותר. הקונספירציות מתפשטות גם בשל העובדה שאיש הביטחון הישראלי היה חשוף לסודות מדינה רבים ולעסקאות ביטחוניות בין ישראל לצרפת.

גורם במשטרה מאשר: המכונית שייכת לדהן

הפרט היחיד שמוסיפה אלערביה לפרשה, היא שמכונית שהתגלתה אמש בצרפת אכן שייכת לדהן. עד כה לא היה אישור שהמכונית היא מכוניתו של הנספח הצבאי, אולם על פי הדיווח באלערביה, "גורם במשטרה הצרפתית אישר שהמכונית שנמצאה אכן שייכת לראש המשלחת הביטחונית דוד דהן".

על פי הדיווח של אלערביה, עיתונאים צרפתים שסירבו להיחשף בשמם בשל רגישות הפרשה, ציינו שמכוניתו של דהן נמצאה "כשהיא שרופה". עם זאת התגובה הרשמית של משרד החוץ הצרפתי הייתה ש"המכונית נמצאה, אולם היא לא היתה שרופה".

יצויין כי פרשיית היעלמותו של דהן, בן 53 יליד קזבלנקה, מזכירה אירוע טרגי אחר מן העבר של אנשי ביטחון ישראלים בפריז. בשנת 1982 נרצח תת-מזכיר השגרירות הישראלית בפריז, יעקב בר סימנטוב, על ידי חוליית טרור לבנונית. החשוד העיקרי ברצח, אזרח לבנוני בשם ג'ורג' איברהים עבדאללה, נעצר ונשפט למאסר עולם והוא כלוא בבית כלא בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully