וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: המחבל הגיע ממצרים

29.1.2007 / 16:06

מחבל מתאבד התפוצץ הבוקר בבית מאפה במרכז מסחרי באילת, 3 בני אדם נהרגו. הג'יהאד האיסלאמי: המחבל הגיע מירדן

(וידאו: רויטרס)

.

שלושה בני אדם נהרגו הבוקר בפיגוע התאבדות שאירע בבית מאפה במרכז המסחרי "קולייר" בשכונת איזידור באילת.

הארגונים הפלסטינים הג'יהאד האיסלמי, גדודי חללי אל אקצא ו"צבא המאמינים" לקחו אחריות לפיגוע. הג'יהאד האיסלאמי דיווח כי המחבל המתאבד הוא צעיר בן 21 בשם מוחמד פייסל אל סכסכ מהעיר עזה, שהגיע לאילת דרך ירדן. ואולם, השר לביטחון פנים אבי דיכטר הודיע כי על פי המידע שנמצא בידי ישראל, המתאבד חדר לאילת דרך מצרים, ולא ירדן.

בני משפחתו של המחבל אמרו כי ידעו שהוא מתכוון "להפוך לשאהיד", וכי הוריו התפלללו להצלחתו. "כששמעתי על הפעולה ושמוחמד ביצע אותה, שמחתי", אמר אחיו.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי הפיגוע באילת בוצע בשעה שבבית לחם מציינת תנועת חללי אל אקצא שלוש
שנים לפיגוע בקו 19 בירושלים, בו נהרגו 11 ישראלים. המחבל בפיגוע אז היה איש הארגון, עלי ג'עארה.

המשטרה ומד"א העלו את הכוננות באילת לרמה הגבוהה ביותר. מסוף טאבה נסגר לשני הכיוונים. מפכ"ל המשטרה, משה קראדי, הורה למשטרה להגביר את הכוננות בכל רחבי הארץ מחשש לפיגועים נוספים.

מור, תושב אילת, סיפר לוואלה! חדשות, כי התושבים נדהמו לשמוע על האזור בו בוצע הפיגוע. "שכונת איזידור היא אזור שקט, שאינו הומה אדם. מלבד זאת, היא אחד האזורים היחידים בעיר שבו גרים ערבים לצד יהודים". עדי ראייה לפיגוע סיפרו כי הפיצוץ הגדול במרכז המסחרי הרעיד את הבניינים באזור. תושב השכונה, בני מזגיני, ישב אצל חמותו, כ-20 מטר ממקום הפיגוע. "שמעתי פיצוץ אדיר. שהרעיד את כל הבניין", אמר. "יצאתי החוצה, הרחוב היה מאוד שקט, זו רק שעת פתיחה של המרכז המסחרי, הכל היה הרוס".

(פרסום ראשון: 29/1/07, 9:55; עדכון אחרון: 16:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully