וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי עמוס מלר מת

דפנה ארד

23.1.2007 / 17:59

הלך לעולמו היום בגיל 69. מלר היה מנצח של תזמורות ומקהלות רבות בארץ ובעולם, ניגן על חליל, הלחין, וכתב שירים

המוזיקאי המנצח והמשורר עמוס מלר הלך לעולמו היום בגיל 69. מלר יליד קיבוץ עין חורש התעסק ממוזיקה מכל צדדיה, ולימד דורות של מוזיקאים ונגנים במשך שנים ארוכות, הוא היה משורר שהוציא ספרים בהוצאת [[ירון גולן]] (שהלך לעולמו אמש), וגם ניצח על תזמורות ומקהלות רבות בארץ ובעולם, ניגן חליל והלחין יצירות. מלר זכה בפרס בינלאומי על יצירתו "פבנה", כתב שמונה ספרים, על ספרו "בתנועה מתמדת" זכה בפרס רחל לשירה.

מלר ניצח במקביל על חמש מקהלות ושתי תזמורות, בינהם [[מקהלת צדיקוב]], גבעתיים, בת ים, נס ציונה ודן, ותזמורת סולני ישראל וחולון. בעבר ניצח על התזמורת הקאמרית של רמת-גן, צרפת, סופיה, אתונה, אנטוורפן, דבלין, התזמורות הקאמריות של אנגליה ובולגריה, והתזמורות הלאומיות של הונדורס וצ'כיה, והיה הישראלי הראשון שניצח על התזמורת הפילהרמונית של בייג'ין ושל טאיפאי מטאייואן.

יזהר כהן: "חבל עליו"

בין השירים שהלחין היה "ירושלים האחרת" של יזהר כהן, למילים של יוסי גמזו. "השיר הזה הפך להמנון" סיפר כהן. "אני בהלם מכך שהוא מת חבל עליו. איש צעיר כזה. מצער אותי מאוד לשמוע. כל השנים האלה אני נפרד כל כך הרבה מאנשים שקשורים לתרבות הישראלית ולהרבה מחברי הקרובים, אנשים שעבדתי איתם, ארגוב, ווילנסקי, וכל פעם ההלם מחודש.

הייתי בקשר איתו הרבה פעמים בהופעות נפגשנו, תמיד הוא התגאה בהצלחה של השיר שהוא כתב לי, ותמיד נתתי לו גם את כל הריספקט לזה."

מועד הלוויתו של מלר עדיין לא נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully