וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרינגטון ושאראס עברו לגולדן סטייט

גיל קדרון ותומר כהן

17.1.2007 / 20:35

טרייד ענק של 8 שחקנים: ג'קסון נשלח גם הוא לווריורס, מרפי ודאנליבי יגיעו לאינדיאנה. מנכ"ל הווריורס: "הבאנו שחקנים שמתאימים לנו"

טרייד ענק התבצע הלילה בין אינדיאנה לגולדן סטייט, במסגרתו שלחו הפייסרס לווריורס את אל הרינגטון, סטיבן ג'קסון, ג'וש פאוול ואחד שארונס יסיקביצ'יוס. את הדרך ההפוכה יעשו טרוי מרפי, מייק דאנליבי, אייק דיוגו וקית' מקלאוד. את הופעת הבכורה שלהם יערכו כל שמונה השחקנים בלילה שבין שבת לראשון, שגולדן סטייט תשחק בבית נגד קליבלנד ולברון ג'יימס, ואינדיאנה בבית נגד הניקס.

"אנחנו נלהבים מהטרייד הזה", אמר הג'נרל מנג'ר של הווריורס כריס מאלין. "אנחנו תמיד מחפשים לשפר את הקבוצה שלנו, וזה מה שיקרה לדעתי בזכות המהלך הזה. השחקנים שהבאנו ישתלבו בצורה מצוינת בסגנון הכדורסל הייחודי שלנו. כמו בכל טרייד, נאלצנו לוותר על שחקנים שאנחנו אוהבים. כל השחקנים המעורבים ייהנו מהעסקה הזו".

העונה ירד מספר הדקות של יסיקביצ'יוס במדי הפייסרס מ-21 ו-17, לאור התבססותו של המאמן ריק קרלייל על משחק איטי ומבוקר מחד, ועל הסתמכותו על הרכז הפותח ג'מאל טינסלי ושני הכוכבים ג'רמיין אוניל ואל הרינגטון. התפוקה של הליטאי עומדת השנה על 7.4 נקודות ו-3 אסיסטים בלבד, ולאחרונה הוא השמיע את תסכולו ממעמדו במועדון. באוקלנד, קליפורניה, שם משחקת גולדן סטייט, יחכה לו המאמן דון נלסון, שהנהיג בקבוצה סגנון מהיר ועצבני, שאמור להתאים ליכולות שראו יושבי יד אליהו משארונס במשך שנתיים. הוא יתפוס את עמדת הרכז השני במקומו של מקלאוד, שעבר כאמור לאינדי. הווריורס קולעים העונה 105 נקודות למשחק, הנתון השלישי הגבוה ביותר בליגה, ואינדיאנה, לשם השוואה, קולעת רק 95, מה ששם אותה במקום ה-22 בליגה.

"אנחנו מרגישים שעשינו עסקה משמעותית עבור המועדון שתשפר את שתי הקבוצות", אמר נשיא הפייסרס לארי בירד. "לדעתנו השחקנים שקיבלנו ישפרו אותנו בצורה משמעותית".

הרכז הפותח של הווריורס הוא בארון דייויס, שנותן את עונתו הטובה בקריירה עם 20.9 נקודות ו-8.6 אסיסטים, וגם 2 חטיפות. נלי ידוע כמי שלא נוהה אחר שמות גדולים, ונותן לכל שחקן הזדמנות לתת תפוקה. כך צצו ועלו העונה במדי הווריורס מספר שחקנים אלמוניים כמו מונטה אליס, מט בארנס, אנדרס ביידרינץ', ומיקאל פייטרוס. בסגל אין כיום מנהל משחק קלאסי, וזו נישה אליה יכול יסיקביצ'יוס להיכנס. אפילו שחקן כמו קלנה אזובואיקה, שהוזמן מה-DLEAGUE וחתם על חוזה של 10 ימים מיד ראה דקות משחק לא מעטות, כך שלשאראס ישנן סיבות רבות לאופטימיות.

מי שהיה הכוכב של הקבוצה בשנים האחרונות, ג'ייסון ריצ'ארדסון, פצוע בידו וצפוי לחזור רק בסביבות מרץ.

הווריורס מתחמשים

הרינגטון וג'קסון הם הקלעים מספר 2 ו-3 במדי הפייסרס, עם 15.9 ו-14.1 נקודות, בהתאמה. כזכור, בקיץ רצה הרינגטון לעבור ולשחק בגולדן סטייט, אולם משיקולים כלכליים בחר לבסוף באינדיאנה. הוא ירוויח 27 מיליון בשלוש השנים הבאות, סכומים מצחיקים לשחקן ברמתו. ג'קסון מועמד כבר זמן רב להישלח על ידי מקבלי ההחלטות בפייסרס, דוני וולש ולארי בירד, בטרייד, לאור הבעיות המשפטיות שלו בעקבות אירוע הירייה במועדון חשפנות הקיץ. הוא שוחרר בערבות של 10 אלפים דולר באשמת רשלנות פושעת.

קרלייל, מאמן שדוגל בהגנה, ייאלץ כעת להתמודד עם שני שחקנים שמתקשים לשמור על עציצים, דאנליבי ומרפי, שנכנסו ויצאו מהרוטציה של נלסון כל שני וחמישי. זו אינה הפתעה ששניהם כבר לא בגולדן סטייט, אולם מה שכן מפתיע הוא שדאנליבי ג'וניור (48 מיליון בחמש השנים הבאות, בעבור 11 נקודות ו-5 ריבאונדים) אינו מצטרף לאבא שלו, שמאמן את הקליפרס. מה שכן, הוא עשוי להקל בהולכת הכדור על טינסלי, כמו גם בקבלת ההחלטות. מרפי, האיש וחוזה 56 המיליון, חווה עונה מזעזעת של 8 נקודות ו-6 כדורים חוזרים. בסופו של דבר, הבינוניות של אינדי (מאזן 18:20) רק הפכה את העסקה לעובדה בלתי נמנעת. מייסיאו באסטון עשוי להיפגע מהשינויים, כשמרפי ודיוגו יקבלו דקות רבות וישאירו לו פירורים, אם בכלל.

החוזים שהפייסרס הסכימו לבלוע הם רעים במיוחד, אבל הפרס הגדול עבורם עשוי להיות דווקא אייק דיוגו, שלמרות ממוצעים של 7.2 נקודות ו-3.7 כדורים חוזרים, הראה הרבה ניצוצות בעונה וחצי ב-NBA, ויש שצופים שיהפוך לכוכב. אינדי כרגע במקום השביעי במזרח. ג'רמיין אוניל התבטא לאחרונה שהוא מודע לכך שאם הקבוצה תמשיך בתוצאותיה הבינוניות, הוא צופה מהלכים גדולים, שעשויים לכלול גם אותו. אולם לאור יכולתו המצוינת העונה, הוא אינו הולך לשום מקום.

הרינגטון צפוי לקבל מקום מיידי בחמישייה של הווריורס, ולהוסיף להם כוח התקפי משמעותי לצדם של דייויס ואליס (17.5 נקודות למשחק). כרגע הקבוצה ממוקמת במקום השלישי בבית הפסיפי והתשיעי במערב, עם מאזן של 20:19, משחק אחד מאחורי דנבר, שבמקום השמיני. התחרות במערב על המקומות האחרונים בפלייאוף צפויה להיות לוהטת. מערכת היחסים הצפויה בין ג'קסון לנלסון תהיה מעניינת במיוחד, לאור הרזומה הבעייתי של האחרון עם שחקנים שמביאים עמם מטענים שליליים לקבוצה, בטח ובטח לאור העובדה שיש בקבוצה כמה סקוררים בקו האחורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully