וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת אולמרט: סנ"צ קמין בראש הצוות

17.1.2007 / 13:32

בעקבות ההחלטה לחקור את ראש הממשלה בפרשת בנק לאומי, אומרים מקורביו שאולמרט גאה במעורבותו במכירת הבנק

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הוחלט, כי ראש הממשלה ייחקר אחרון, רק אחרי שמעורבים אחרים בפרשה יחקרו ויעידו. בקול ישראל דווח, כי מפקד היחידה תנ"צ שלומי איילון יפקח אישית על התנהלות החקירה.

בראש צוות החקירה יעמוד סנ"צ ערן קמין, מי שחקר את השר לשעבר חיים רמון ועמד בראש הצוות שחקר באזהרה את יעקב בורובסקי, יועצו המיוחד של מבקר המדינה.

הבוקר החלו לגבש ביחידה הארצית לחקירות הונאה צוות חקירה, שיבדוק את החשדות לפיהם היטה ראש הממשלה אהוד אולמרט את המכרז לרכישת בנק לאומי.

אמש הורה פרקליט המדינה ערן שנדר למשטרה להתחיל בחקירה פלילית כנגד ראש הממשלה. ממשרד המשפטים נמסר כי כבר גובשה תשתית ראייתית מספקת בנושא. בגלי צה"ל דווח, כי עד כה דווח כי המחלקה הכלכלית בפרקליטות ואגף החקירות והמודיעין במשטרה יבדקו את התנהלות אולמרט בפרשה, ולא היחידה הארצית לחקרית הונאה.

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע, כי בשל חשש מניגוד עניינים יימנע מעיסוק בתיק, ויעביר את כל הסמכויות בנושא לפרקליט המדינה. זאת בעקבות השתתפות אחותו של היועץ, ימימה מזוז, בהליך ההפרטה, מתוקף תפקידה במשרד האוצר.

שר בכיר: אולמרט הוכה מכה קשה

שר בכיר בממשלה אמר, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט הוכה מכה קשה ואיבד מסמכותו ומכוחו בעקבות החקירות בהן הוא נתון ובעקבות התפטרות הרמטכ"ל. "במצבו אולמרט לא יוכל להוביל מהלכים והפור נפל", אמר השר. כך דווח בקול ישראל.

גורמים המקורבים לראש הממשלה מסרו בתגובה להחלטה כי "קשה לומר שההודעה הפתיעה את אולמרט". לדבריהם, היתה הדלפה מכוונת ו"נבזית", כבר בשבוע שעבר. הם הוסיפו כי אולמרט גאה במעורבותו במכירת הבנק ובתוצאותיה.

"מדובר במהלך שהיה מתואם עם הגורמים המקצועיים והיועצת המשפטית של משרד האוצר", אמרו, "תמוה שאותו שר אוצר 'כל-יכול'', לכאורה, העדיף את טובתו של אדם שכלל לא התמודד לבסוף".

על פי החשד, פעל ראש הממשלה לכאורה להטיית המכרז למכירת הבנק לטובת מקורביו, פרנק לואי ודניאל אברהמס, בעת שכיהן כממלא מקום שר האוצר בממשלת אריאל שרון. לפני כחודשיים הודיע היועץ המשפטי לממשלה שלא יעכב את הליכי מכירת בנק לאומי, על רקע החשד שראש הממשלה התערב במכרז באופן פסול. "הקבוצה שזכתה לא קשורה בחשדות שהועלו, ולכן לא נמצא מקום שאתערב בהליכים", כתב אז מזוז.

השר שמעון פרס (קדימה) אמר, כי הוא מאמין בחפותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. כך דווח בקול ישראל. לדבריו, יש לאפשר לראש הממשלה להמשיך ולמלא את תפקידו. "הים סוער עכשיו, ולמען המדינה כל אחד צריך לכבד את מוסדות אכיפת החוק ולאפשר לראש הממשלה למלא את תפקידו גם בימים אלה".

שר הפנים רוני בר-און משוכנע כי חקירתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט תוכיח שלא התערב באופן פסול במכירת בנק לאומי. בר-און אמר בגלי צה"ל כי "בחקירה הפלילית הזו, גם עם השם המאיים שלה, אני אומר חד משמעית שאחרי שראש הממשלה ימסור את הגרסה שלו, התיק הזה ייסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully