וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ התפטר. קפלינסקי יחליפו זמנית

17.1.2007 / 0:14

הרמטכ"ל מסר הלילה לרה"מ ולשר הביטחון מכתב התפטרות. רה"מ: ביקשתי שיישאר, אך נאלצתי להסכים. קפלינסקי יחליפו זמנית

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

הרמטכ"ל רב אלוף דן חלוץ הודיע הלילה לראש הממשלה ולשר הביטחון על התפטרותו. מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל הבהיר במכתבו, ש"אחריותו הפיקודית היא שהובילה אותו להחלטה שעליו להישאר בתפקידו עד לאחר השלמת התחקירים וקביעת מתווה יישום הלקחים. משהושלם התהליך ביקש הרמטכ"ל לסיים את תפקידו לאלתר".

במכתבו מביע חלוץ ביקורת סמויה על הממשלה: "טבעם של בני אדם שאינם ששים לשרת במערכת שאינה מוערכת ואינה מוגנת על ידי שולחיה".

בתגובה רשמית שיצאה מלשכת אולמרט נמסר: "ראש הממשלה ידע מבעוד מועד על ההחלטה וביקש מחלוץ לחזור בו. חלוץ היה נחרץ בדעתו וראש הממשלה נאלץ לקבל את החלטתו והוא מביע על כך צער". שר הביטחון עמיר פרץ הודיע בתגובה כי הוא מביע את הערכתו למה שהגדיר "תרומתו ארוכת השנים של חלוץ לביטחון ישראל".

על חלוץ הופעל לחץ ציבורי רב מאז סיום מלחמת לבנון השניה כי יתפטר, אך הוא הודיע כי עד שוועדות הבדיקה למלחמה לא יסיימו את עבודתן, אין בכוונתו לעשות זאת. חלוץ ומקורביו הדגישו גם במהלך השבועות האחרונים, כי בכוונתו לסיים את הקדנציה שלו. על הלחץ הציבורי אמר: "אני לא כוכב נולד, ולא מצביעים עבורי באס-אמ-אסים".

המועמדים: קפלינסקי, אשכנזי, ינאי, גנץ ובירן

את חלוץ יחליף באופן זמני סגנו, אלוף משה קפלינסקי. בקול ישראל דווח, כי ביום ראשון יציג שר הביטחון עמיר פרץ את המועמדים להחליף את הרמטכ"ל. לצד קפלינסקי נמצאים מספר מועמדים נוספים: מפקד זרוע היבשה האלוף בני גנץ והאלופים (במילואים) גבי אשכנזי (המשמש כיום כמנכ"ל משרד הביטחון ושימש לפני קפלינסקי כסגן הרמטכ"ל), שלמה ינאי ואילן בירן.

קצינים במטכ"ל : "זו החלטה מתבקשת"

עמוס הראל, כתב הארץ:

קצינים בכירים במטכ"ל בירכו הלילה על החלטת חלוץ. לדבריהם, זו ההחלטה המתבקשת לנוכח מה שנחשף בהדרגה על תפקוד צה"ל במלחמה. "באמת הגיע הזמן", אמר אמש אחד האלופים שנטלו חלק פעיל במלחמה ל"הארץ", "אודי אדם (אלוף פיקוד הצפון במלחמה, שהתפטר) ציין את הכיוון המוסרי הנכון בהחלטתו. עכשיו גם חלוץ מצטרף אליו - והתחקירים מראים רק את קצה הקרחון באשר לתפקוד חלוץ במלחמה".

מוקדם יותר היום אמר יו"ר ועדת הבדיקה לתפקוד המטכ"ל במלחמה, רא"ל (מיל') דן שומרון, כי צה"ל נחל כישלון בהתמודדות עם ירי הקטיושות על יישובי הצפון וכי מלחמת לבנון נוהלה ללא מטרה.

(פרסום ראשון: 17/1/07, 00:14, עדכון אחרון: 1:50)

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully