וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום אנחנו, מחר הוא חוסם את וואלה!"

יובל אביבי

9.1.2007 / 20:25

ראש העיר כפר סבא חסם את הגישה ממחשבי העירייה לאתר המקומון Local, המבקר את תפקודו. צנזורה, הגרסה המקומית

גולשי אתר [[Local]], בו מתפרסמת גרסה מקוונת של המקומון הכפר סבאי קול הכפר, חשופים מזה זמן רב לסכסוך שבין מנהלי האתר וגולשיו לבין ראש העירייה [[יהודה בן חמו]], אולם אפילו הם לא ציפו לצעד הדרסטי בו נקט בן חמו אתמול בבוקר. עובדי עיריית כפר סבא הגיעו לעבודתם והופתעו לגלות כי הגישה לאתר מרשת המחשבים של העירייה נחסמה, ואין אפשרות לגלוש אליו ממסופי המחשב בבניין.

על העובדות בסיפור הזה אין ויכוח: העיתון קול הכפר, בגרסתו המודפסת והמקוונת, לא חוסך מהשלטון המקומי את טענותיו. הגולשים באתר, מצדם, מנצלים את פלטפורמת הטוקבקים באתר כדי לשטוח את תלונותיהם נגד העירייה ונגד מחדליה, לכאורה, וכדי להרחיב את הסיפורים המתפרסמים בעיתון.

הסערה המתחוללת באתר ככל הנראה לא חלפה מעל ראשם של בכירי העירייה, שהחליטו, כצעד מחאה משלהם, שלא לאפשר לעובדיה גישה למתפרסם באתר, למרות האסוציאציות הלא נעימות ממשטרים אחרים, שצעד כזה עלול להעלות. זאת, אף שרצוי שדווקא הם יגלשו לאתר, על מנת לעמוד על הלך הרוח הציבורי בעיר ולשפר את התנהלותם, כפי שמציין מנהל האתר, עופר רפפורט. רפפורט מדגיש כי האתיקה העיתונאית של האתר היא ללא רבב, וכי הכתבות על העירייה אינן בגדר השמצות.

בשיחה עם גלי צה"ל אמר ראש העיר בן חמו בתחילה כי מעשה הצנזורה הזה נועד למנוע גלישה חסרת תוחלת של עובדי העירייה ובזבוז זמן עבודתם היקר, אך מאוחר יותר הודה באותה תחנה כי למעשה עשה זאת בגלל ההשמצות נגד העירייה המתפרסמות באתר.

מדרון חלקלק

רפפורט טען היום בשיחה עם וואלה! חדשות, כי מדובר במלחמת חורמה של ראש העיר נגד הטוקבקיסטים ונגד העיתון, שנועדה לסתום את פיותיהם ולמנוע מהם לשטוח את טענותיהם המוצדקות, והזהיר כי נטייה כזו של צנזורה היא אופן פעולה מסוכן שעד מהרה עלול להדרדר: "זה מדרון חלקלק, היום הוא חוסם את האתר שלנו, מחר הוא יחסום את וואלה!", אמר והדגיש כי " דווקא העובדה שחוסמים רק אתר אחד מוכיחה שמעשיו לא דמוקרטיים".

לטענתו, הבעיה של ראש העירייה היא לא עם האתר, אלא עם כל מי שמנסה להעביר עליו ועל פועלו ביקורת: "הבעיה של העירייה היא לא עם אתר ספציפי, אלא עם הטוקבקיסטים". רפפורט אומר, כי לעירייה קשה להתמודד עם הטענות המועלות נגדה באופן ענייני, ולכן היא פונה לשיטות של צנזורה.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה, כי חסימת אתר 'לוקאל' לכלל עובדי העירייה הינה "צעד מתבקש, לנוכח ההכפשות וההשמצות המתפרסמות באתר זה כנגד פועלה של העירייה, ללא כל צנזורה ושמירה על רמה נאותה של אתיקה עיתונאית, שלא לומר רמה תרבותית, מינימלית".

עוד נאמר, כי "לאור ההאשמות וההכפשות חסרות הבסיס, אין כל פלא שעובדי העירייה ונבחריה חשופים לאלימות פיזית ומילולית, שכן האדם הסביר עלול לחשוב שהטענות המובאות באתר בדוקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully