וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש קונים לנסיכות סילנד?

סוכנויות הידיעות

8.1.2007 / 14:59

תמורת סכום סימלי בן 8 ספרות, תוכלו לעבור למדינה הקטנה ביותר בעולם, סמוך לאנגליה. מובטח לכם נוף מהמם ומקלט ממס

בים הצפוני עומד למכירה מבצר אשר שימש צבאות בימי מלחמת העולם השנייה, אוכלס באנשים לפני כ-40 שנה והוכרז כמדינה עם משטר מלוכני, שהמליך את עצמו. הנסיכות הזעירה של [[סילנד]], אשר החלה את קיומה תחת השם "ראפס טאואר" ב-1941, היא פלטפורמת פלדה בגודל 550 מטר מרובע, הנשענת על שני מגדלי בטון. הנסיכות ממוקמת במרחק 11 ק"מ מחופי הארוויץ' שבמזרח [[אנגליה]]. הגישה אליה אפשרית רק באמצעות מסוק או סירה.

הבעלים, אשר מבקשים הצעות בסך 8 ספרות ויותר, מבטיחים נוף ימי מכל עבר, פרטיות מושלמת ומקלט ממס. "אנו בעלי האי כ-40 שנה ואבי כבר בן 85. אולי הגיע הזמן להתחדשות", אמר הנסיך מייקל מסילנד לעיתון ה"טיימס" הבריטי. למרות שמעמד האומה נמצא במחלוקת, סילנד מתגאה בעבר צבאי ככל מדינה אחרת ואף נאלצה להגן על ריבונותה מפני איומים חיצוניים.

פדי רוי בייטס, רב סרן לשעבר בצבא בריטניה, עבר לגור באי עם משפחתו ב-1967. בייטס הכריז על האי כמדינה והעניק לעצמו את התואר "נסיך". נסיונות הצי הבריטי לפנות את בייטס שנה לאחר מכן לא צלחו: כשנכנס הצי למים הטריטוריאליים של סילנד, ירה הנסיך רוי לעברו מכיוון המבצר. לאחר התקרית, קבע שופט כי סילנד נמצאת מחוץ לשליטת ממשלת בריטניה ומחוץ לגבולות המים הטריטוריאליים שלה.

ב-1974 חיבר רוי מסילנד חוקה לנסיכות. דגל, המנון לאומי, דרכון ומטבע הדולר הסילנדי, אשר שווה בערכו לדולר האמריקאי המקובל, הצטרפו לחוקה. ארבע שנים מאוחר יותר ניסו אנשי עסקים מגרמניה והולנד, ששהו בסילנד לצורך עסקים, לחטוף את בנו של הנסיך רוי. הם נתפסו והוחזקו כשבויי מלחמה עד שהוחלט על שיחרורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully