וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: "המצב גרוע יותר מימי הכיבוש"

יוני מנדל

7.1.2007 / 16:34

עליה חדה ומסוכנת בתקריות הפלסטיניות ברצועת עזה. 23 הרוגים בשבוע אחד ועיר שתושביה מפחדים לצאת מהבית

מרכז פלסטיני לזכויות אדם מבקש להקים ועדת חקירה בלתי תלוייה, מקצועית ואחראית, על מנת לבחון את ההידרדרות הביטחונית הפנים-פלסטינית ברצועת עזה בשבוע האחרון. על פי נתוני מרכז "מיזאן" לזכויות אדם, וכפי שפורסם בסוכנות הידיעות "ראמאטאן", רק בשבוע האחרון נהרגו בעזה 23 בני אדם ונפצעו 135 אחרים.

לדברי הארגון, בשבוע האחרון לא רק נצפתה הסלמה מבחינת הנפגעים הפלסטינים, אלא גם מבחינת היקף הפעולות האלימות. "בשבוע האחרון, להבדיל מקודמיו, נחזו ברצועה מחזות של פלישה לבתים, הריסת בתים ואיום על תושבי הבית, לרבות נשים וילדים, שבוצעו על ידי פלסטינים מפלג אחד כנגד פלסטינים מפלג אחר". על פי דרישת המרכז הפלסטיני, ועדת החקירה צריכה להיות בעלת סמכויות להמליץ על פעולות מעשיות מיידיות שיש לנקוט על מנת למנוע הידרדרות נוספת.

על פי הנתונים הסטטיסטיים שפורסמו, במהלך השבוע האחרון בלבד נהרגו ברצועה כתוצאה מהאלימות המתגברת 23 בני אדם, בגילאי 14 עד 45, כשרוב ההרוגים, מלבד אחת, הם גברים. כמו כן צוין ש-135 בני אדם נפצעו, וכן שאירעו 32 אירועי חטיפה. בנוסף דווח, כי תשע דירות מגורים ניזוקו כתוצאה מפעולות האלימות, וכן 11 מכוניות וחמישה מוסדות ציבוריים, ביניהם שלושה בתי חולים, מסגד ומפעל.

מטולי RPG מהדהדים בלילות

בתוך כך מפרסמת סוכנות "מען" נתונים על הנעשה ברחוב הפלסטיני. על פי הדיווח, יותר ויותר אנשים מדווחים על מתח וחרדה, אפילו כשהם מהלכים ברחובות הראשיים ברצועה. "המוות הפך לשפה הקלה ביותר בעיר עזה", נטען בכתבה, ולאחר מכן מתוארים הלילות בעיר ובמיוחד קולות ירי המקלעים ומטולי אר-פי-ג'י המהדהדים בלילות.

הדברים הגיעו לידי כך שבשכונת מוגרבי בעיר מוצבים דרך קבע מחסומים פלסטינים שעוצרים את המכוניות הנוסעות בכביש ומקיימים חיפוש דקדקני בהן ובאנשים הנוסעים בהם. מוחמד, תושב השכונה שסירב להזדהות בשמו המלא אמר, ש"המצב היום הגיע לידי כך שהוא מפחיד אפילו יותר מאשר בימי הכיבוש הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully