וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרל קייסי עשוי לעזוב את עירק

2.1.2007 / 16:23

לפי הניו יורק טיימס, הנשיא בוש חושב שהאסטרטגיה של קייסי נכשלה. האסטרטגיה החדשה תכלול הגדלת הכוחות

מקורות בוושינגטון אמרו היום לעיתון "ניו יורק טיימס", שהנשיא ג'ורג' בוש שוקל לקצר את תקופת הפיקוד של ג'ורג' קייסי על הכוחות האמריקאים בעירק, בשל כישלון האסטרטגיה שלו. קייסי קידם את גישת הנסיגה ההדרגתית והעברת האחריות לכוחות הביטחון העירקיים. תפיסה זו תאמה גם את האסטרטגיה של שר ההגנה הקודם, דונלד רמספלד, שהתפטר לפני חודשיים.

לפי טענות בכירים בפנטגון, הקונספציה הנוכחית התנגשה עם המציאות האלימה בשטח. הפנטגון ומשרד החוץ לא התייחסו ברצינות להערכות, כולל אלה של שגריר ארה"ב בעירק, לפיהן האלימות בין הפלגים המוסלמים עלולה לשסע את עירק.

היועץ לביטחון לאומי של ממשל בוש, סטיבן הדלי, הודה לאחרונה בראיון שהאלימות הגואה בעירק גורמת להבטחות של בוש לגבי עירק להישמע ריקות.

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", בוש, המאוכזב מהשגיו של קייסי, ביקש באמצע ספטמבר לגבש אסטרטגיה חדשה. ההערכות אומרות שהיא תכלול, ככל הנראה הגדלה משמעותית של מספר החיילים האמריקאים על אדמת עירק. יתכן שהממשל היה שולח חיילים נוספים כבר לפני מספר חודשים, אולם בוש ככל הנראה נמנע מלעשות זאת לפני בחירות אמצע הכהונה. לפי הערכות, צעד כזה היה עלול להזיק מאוד למפלגה הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully