וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת המשורר יעקב בסר

דפנה ארד

24.12.2006 / 14:40

מקים כתב העת הספרותי "עיתון 77", נפטר אתמול ממחלת הסרטן בה נלחם במשך כשנה

יעקב בסר, המשורר והעורך, מקים כתב העת הספרותי [[עיתון 77]], נפטר אתמול ממחלת ה[[סרטן]].

יעקב בסר נולד בפולין. בשנת 1950 עלה עם משפחתו לישראל מברית המועצות. בשנת 1976 ייסד את הירחון הספרותי "[[פרוזה]]". בשנת 1980 זכה ב[[פרס ראש הממשלה]]. בשנת 1995 ייסד את האיגוד הכללי של הסופרים בישראל, ובהמשך כיהן כיושב הראש שלו. ב-1977 ייסד את "עיתון 77" אותו ערך עד לאחרונה. בשנה הבאה ימלאו 30 שנה ליציאת העיתון שהעלה לתודעה משוררים רבים.

בסר חלה בסרטן בשנה האחרונה ונזדקק לתרופה שלא הופיעה בסל הבריאות ושעלותה החודשית הגיעה ל-15 אלף שקלים, מה שגרם לחבריו המשוררים לצאת בחודש מאי האחרון, בקמפיין לגיוס תרומות עבורו: " יעקב נלחם נגד השיטה הזו כל חייו, הוא אף פעם לא עשה לביתו, אף פעם לא ביקש ואף פעם לא קיבל טובות מאיש. עכשיו הוא זקוק לעזרה" כתבו המשוררים במכתבם.

הלוויתו של יעקב בסר תערך מחר, יום ב', בשעה 16:00 בבית העלמין ירקון.

חיבק משוררים צעירים

המשורר יחזקאל נפשי סיפר: "הוא פרסם את השירים הראשונים שלי. כשהייתי מגיע אליו למערכת תמיד אמרו שהוא איש נוקשה, אבל מתחת למעטה הזה הוא היה מאוד רך, מבין בשירה והוא היה גם משורר נפלא. העיתון, 77, יצא בשנה בה אני נולדתי, זה אחד העיתוניים הראשונים והעקביים שהוקמו. עכשיו הם מוקמים כמו פטריות אבל זה עיתון איתן, שקידם המון צעירים והמון ותיקים שהיו שם בעולם הספרות.

לפני שלושה חודשים היה ערב לכבודו בצוותא, ניגשתי אליו ולחצתי ידים והיה ערפול בעינים שלו, ולכמה רגעים הוא לא ידע מי אני, ואז עם הקול הפולני שלו הוא אמר: "יחזקאל, בוא, תן חיבוק". הוא חיבק אותי והרגשתי לו את כל העצמות. לפני כן, הוא היה בן אדם מאוד בריא שהיה עושה צעידות, ופתאום הרגשתי איך הוא הזדקן וחלה. "

המשורר רוני סומק הוסיף: "יעקב בסר הוא משורר שתמיד היה בתחנת הגבול שבין הפרטי לחברתי. בצד שירים אינטימיים מאוד על המשפחה שלו, יד אחת תמיד יצאה מהחלון וכתבה שירה שהושפעה בצורה מבורכת מהמורה הגדול שלו, [[אלכסנדר פן]]. הוא האמין שמשורר לא מתעסק רק בדונם הפרטי שלו, אלא חייב גם להיות זה שפותח את החלון."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully