וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אילת היא שטח מצרי ולא ישראלי"

יוני מנדל

20.12.2006 / 12:45

ארגון מצרי טוען לבעלות על העיר אילת, והנושא הועלה בפרלמנט. ראש העיר אילת: מקווה שהישראלים יעריכו את העיר כמו המצרים

ארגון משפטי מצרי הכולל מומחים למשפט בינלאומי ומומחים מתחום הגיאוגרפיה, טוען כי ל[[מצרים]] הזכות החוקית, המשפטית וההיסטורית לדרוש את השליטה על העיר [[אילת]]. ברשת אלערביה דווח, כי העיר שבערבית מכונה גם היום [[אום רשרש]], "נכבשה על ידי ישראל בשנת 1949".

הארגון המצרי, שנוסד לפני 15 שנה ונקרא "החזית העממית המצרית לשחרור אום אלרשרש", שם לו למטרה להעלות את דעת הקהל הציבורית בנושא. ראשי הארגון הביאו אתמול את הנושא לדיון בפרלמנט, אך נתקלו בהתנגדות. היועץ המשפטי של משרד החוץ עבד אלעזיז אלנצר אמר, כי "בהתאם להסכמי השלום עם ישראל, אילת היא שטח פלסטיני ולא מצרי". בארגון הביעו כעס על דבריו של אלנצר והודיעו כי ימשיכו במאבקם.

יום לאחר הכשלון בפרלמנט כבר יצאו ראשי הארגון בהודעה רשמית, כי בקרוב תתקיים במצרים פסגה בנושא, "בה ייבדקו כל המסמכים הקיימים, ותתקבל החלטה סופית לגבי מהי עמדת מצרים בנושא הבעלות על העיר אילת". בהודעה שפרסם הארגון נכתב, כי המזכיר הכללי של הפסגה יהיה חבר הפרלמנט טלעת סאדאת, אחיינו של הנשיא המנוח [[אנואר סאדאת]].

בנוסף הודיעו בארגון כי מסמך מפורט בנושא כבר הועבר לאוסמה אלבאז, היועץ הפוליטי של הנשיא [[חוסני מובארכ]]. במכתבם נטען, כי בעבר התעקשה ישראל שהעיר [[טאבה]] שייכת לה ורק לאחר מאבק משפטי ארוך הוכח שטאבה היא שטח מצרי. "הוכח משפטית שטאבה היא מצרית, וכעת עלינו לנקוט באותו המאבק על מנת להוכיח שגם אילת היא שטח מצרי", לשון המכתב.

ראש עירית אילת מאיר יצחק הלוי אמר לוואלה! חדשות, כי "כבר בשיחות השלום שהתקיימו בטאבה, הופרכו הטענות המשפטיות של המצרים לגבי אילת". בנוגע לרצונם של המצרים לזכות באילת אמר ראש העיר כי הוא "שמח שיש מצרים שחומדים את העיר. זה מעיד שהיא מוערכת על ידם". "אני רק מקווה" אמר, "שגם בארץ ידעו להעריך אותה כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully