וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד שלח איגרת אישית לאולמרט"

יוני מנדל

19.12.2006 / 15:33

רשת אלערביה דיווחה, כי נשיא סוריה פנה לראש הממשלה וקרא למו"מ מיידי. אמש טען אולמרט שאסד לא באמת רוצה שלום

הנשיא הסורי בשאר אסד פנה באיגרת אישית לראש הממשלה אהוד אולמרט. כך פורסם היום ברשת אלערביה. האיגרת, שמידע עליה הגיע מגורמים דיפלומטיים מערביים, עוסקת בחידוש המשא ומתן באופן מיידי בין המדינות. לדברי הגורמים, אסד הדגיש באיגרת כי הוא מעוניין במשא ומתן ללא תנאים מוקדמים וללא לוח זמנים מגביל. הוא ציין כי במהלך המשא ומתן יידון עתיד רמת הגולן ושגם דיונים אלו ייעשו ללא תנאים מוקדמים.

בחלקה השני של האיגרת התייחס הנשיא הסורי גם לנושאים אחרים הנוגעים לסוריה. לפי הפרסום הוא טען, כי בהצעת המשא ומתן כלולה הסכמתה של סוריה לקיום חקירה בבית המשפט הבינלאומי בנוגע להתנקשות בראש הממשלה הלבנוני לשעבר רפיק אלחרירי. אסד התייחס גם למעורבותה של סוריה בלבנון תוך שהוא מציין כי סוריה תפעל במסגרת ההסכם להפסקת העברות הנשק המתרחשת מתחומה לעבר ארגון חיזבאללה.

בסוף האיגרת טען אסד, כי אם יושג ההסכם, סוריה תפעל לצמצום הקשרים בין חמאס היושב בדמשק לבין חמאס היושב בתחומי הרשות הפלסטינית.

הגורמים הדיפלומטיים סיפרו שארה"ב שלחה נציג מטעמה, אליוט אברהמס מהמועצה האמריקאית לביטחון לאומי לתל אביב, על מנת לדון בהשלכות האיגרת.

ח"כ רן כהן (מרצ-יחד) אמר, כי איגרת אסד היא בבחינת התחלה של מעבר מדיבורים למעשים, אך על מנת להוכיח את רצינותה סוריה צריכה להעביר לישראל את עצמות אלי כהן. מנגד, אמר כהן, "ישראל חייבת להיענות לקריאות הסוריות על מנת שלא תישאר סרבנית השלום העיקשת ביותר במזרח התיכון".

בלשכת ראש הממשלה מכחישים שהתקבלה איגרת מהנשיא אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully