וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8% מהקשישים מורעבים, 33% בדיאטה חריפה

6.12.2006 / 17:28

סקר חדש מעלה תמונה קשה של אנורקסיה ורעב בקרב ציבור הקשישים. למעלה מ-30% מהם סובלים מתת תזונה

ממעקב שביצעה מכבי שירותי בריאות בקרב מדגם מייצג של קשישים באוכלוסייה, עולה תמונה עגומה של תת תזונה ואנורקסיה בקרב קשישים.

מהמחקר שעקב אחר קשישים בני שבעים ומעלה, עולה כי לקשישים בעיות תזונה חריפות המתבטאות ביתר שאת כאשר הם מתאשפזים עקב בעיות בריאות כלשהן. כתוצאה מכך נדרש טיפול ממושך ומשמעותי יותר המעמיס על מערכת הבריאות מבחינה כלכלית וחמור מכך על מצוקת המיטות. את הממצא האחרון מאשש מחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון בקרב קשישים שהגיעו לאישפוז במחלקה פנימית, בו עולה כי באוכלוסיית החולים נמצא שיעור גבוה מ- 30% של תת תזונה.

את הנתונים הקשים הציג ד"ר דרור וסרמן, מנהל בית החולים "מגדל הזהב" בבת ים, המטפל מידי שנה במאות מאושפזים שחלקם הגדול קשישים ומתמודד מעבר לבעיות הרפואיות גם עם הצורך לאזנם תזונתית על מנת לשפר את החלמתם.

ניתוק מהזנה מלאכותית לא יתאפשר בחוק

ד"ר וסרמן אמר את הדברים במהלך יום עיון בנושא תזונה בגיל השלישי. בכנס שהתקיים היום במלון דן פנורמה בתל-אביב, השתתפו למעלה מ -500 אנשי מקצוע המובילים בתחום הגריאטריה והתזונה בארץ. אחד הפאנלים המרכזיים בכנס עסק בנושאים אתיים בתזונה בסוף החיים. נושא שהופך משמעותי יותר מתמיד בעקבות כניסתו לתוקף של חוק החולה הנוטה למות, שיכנס לתוקף ב- 15 בדצמבר השנה.

החוק יאפשר הפסקת טיפול רפואי בחולה סופני שביקש זאת לפני שאיבד כשירותו. למרות זאת, אין החוק מתיר הפסקת הזנה או הימנעות מהזנה גם כאשר החולה נתן הוראות מפורשות נגד הזנה מלאכותית. לדברי יעקב סלע, מנכ"ל רשת "מגדל הזהב", "מדובר בסוגיה סבוכה הן אתית והן משפטית, לא הגענו למסקנה חד משמעית בכנס הראשון ואני מקווה שהדיון הציבורי בסוגיה זו ימשך, ויסייע בידינו להתמודד עם הבעיה האתית והמוסרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully