וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר וול-מארט נפל עקב עומס גולשים

סוכנויות הידיעות

26.11.2006 / 8:57

גידול של 12% בתנועת הגולשים "ביום שישי השחור", לעומת זינוק של 29% בשנה שעברה

המכירות באינטרנט ב"יום שישי השחור" - היום שלאחר חג ההודיה בארה"ב, אשר מסמן את פתיחת עונת מכירות החגים בארה"ב - צמחו בשיעור מאכזב. היקף תנועת הגולשים לקמעונאיות אינטרנט ב"יום שישי השחור" לעומת השנה הקודמת, גדל ב-12%, לפי נתוני מדד אי-שופינג של עונת החגים (Holiday eShopping) של חברת נילסן-נט-רייטינג, אשר עוקב אחר יותר מ-120 קמעואיות מקוונות. זאת לעומת גידול של 29% בתנועת הגולשים בשנה שעברה ב"יום שישי השחור" - המכונה כך בשל הצבע השחור המאפיין את טבלאות המאזנים הכספיים, כשהם משתפרים (בניגוד לאדום, כשהמכירות בירידה). עם זאת, מדובר בשיעור גידול דומה לזה שנרשם בתנועת הקונים המקוונים ב"יום שישי השחור" בשנת 2004, שעמד על 11%.

לפי נתוני נילסן, רשמה אי-ביי (סימול EBAY) את מספר המבקרים הייחודיים הגדול ביותר ביום שישי - 7.5 מיליון. בין הפריטים הפופולרים ביותר שנמכרו באתר היו קונסולות המשחקים פלייסטיישן 3 ונינטנדו Wii. במקום השני אחרי אי-ביי, ניצבה ענקית הקמעונות המקוונת אמזון (סימול AMZN) עם 3.4 מיליון כניסות ייחודיות, ואחריה אתר האינטרנט של ענקית הקמעונות וול-מארט (סימול WMT), אשר רשם 3.2 מיליון כניסות - למרות קריסתו של האתר למשך שעות ביום שישי בבוקר, עקב עומס גולשים.

אתרים דוגמת שופינג.קום ו-פרייס-גראבר.קום, אשר מאפשרים לצרכנים להשוות מחירים בין מגוון קמעוניות, רשמו זינוק של 40% ו-45% בהתאמה, בהיקף תנועת הגולשים לעומת "יום שישי השחור" בשנה שעברה.

הצרכנים אמנם רואים את "יום שישי השחור" כיום של קניות מטורפות, אבל הכלכלנים בארה"ב מסתכלים על יום זה כהזדמנות לבדוק אם השוק הקמעוני בארה"ב נמצא בצמיחה או בהאטה. במיוחד השנה, הביטו הכלכלנים על קניות הצרכנים בארה"ב ביום שלאחר חג ההודיה, כדי לקבוע כיצד מתנהגים הצרכנים במדינה לנוכח ההאטה בשוק הדיור המקומי. יתר על כן, היקף תנועת הגולשים לאתרים אינו מעיד בהכרח על היקף הקניות שביצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully