וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה עם הרבה צבע

שני פישר

21.11.2006 / 12:23

המטפחת היא רק קצה הצבעוניות הסוערת של עדה לזורגן, שאיפרה את הגדולים, לא חסכה בצעדים אמיצים והיום מתרכזת בלתת

סיפור חייה של עדה לזורגן, המאפרת העברית הראשונה הוא כה דינמי ומעורר השראה ואומץ, עד שאין להתפלא שהאישה הסוערת והמגוונת הזאת הפכה את המשחק בצבעים לאמנות ולדרך חיים.

בזמן שבארץ רקדו "הורה", לזורגן כבר שיחררה שרירים במועדון STUDIO 54 האגדי בניו יורק, ותכלס, לאפר את יעל בר זוהר זה נחמד, אבל להיות במשך שלוש שנים המאפרת הצמודה של מריה קארי זאת כבר ליגה אחרת לגמרי.

מטען הידע והחוויות שצברה לזורגן במהלך שלושים השנים בהן היא עוסקת במקצוע כנראה ישוכתבו בעתיד לאוטוביוגרפיה עבת כרס, עם תצלומי כרומו נלווים בדפים האחרונים, אבל בינתיים אין ללזורגן פנאי להתמסר לעבר. היא מאפרת, מלמדת בבית הספר לאיפור שבבעלותה ועדיין מסתובבת עם מטפחת הראש המיתולוגית.

הבורסה נפלה, עדה נוסעת

הרומן רב השנים והפתלתל של עדה לזורגן עם עולם האיפור החל במנהטן. בשנת 1976 היא קיבלה דיפלומה מבית הספר לקוסמטיקה של אליזבת' ארדן ואח"כ מצאה את עצמה עובדת בחנות האיפור המובילה באי. בגיל 17, במסגרת עבודתה, כבר פגשה את כל השמנה והסלתה של עולם האופנה שהסתובבו בחנות, ומשם נשאבה כמו מגנט אל רחבת סטודיו 54, בו בילתה לילות כימים.

אחרי ששבעה מחיי ההוללות ונפרדה מהחבר הצמוד, החליטה לא לבזבז את חיי הרווקות בניו יורק ולחזור לתל אביב. "בתחילת שנות ה-80, הדוגמניות היו מאפרות את עצמן לתצוגות, וכשחזרתי ארצה הפכתי למאפרת הדוגמניות הראשונה בישראל."

בגיל 24 היא כבר איפרה את תמי בן עמי ואילנה שושן ועבדה עם טובי צלמי האופנה דאז, יקי הלפרין, בן לם ומיכה קירשנר. אחרי שנתיים מיום נחיתתה פגשה בעלם חמודות ישראלי שהפך בהמשך לבעלה.

בינתיים בארץ הבורסה נפלה, ואיתה כל תעשיית היופי, ולזורגן ארזה את עצמה ואת הבעל, וחזרה לניו יורק. "כשחזרתי לניו יורק, בשנים הראשונות די אכלתי חרא", היא מספרת, "כל האנשים בתעשיה התחלפו, עשיתי עבודות קטנות ובקושי הרווחתי כסף, אבל לא וויתרתי".

סידני ופאולה

החברות עם מעצב השיער הישראלי גילי גמליאלי ז"ל, שפתח מספרה במנהטן, פתחה לה חלון הזדמנויות מדהים. במספרה של גמליאלי היו מסתפרות מריה קארי, פאולה עבדול ואימאן. וכך הפכה לזורגן למאפרת הצמודה של קארי הקפריזית, של סידני לאופר, של הסקורפיונס ושל להקות הבי מטאל רבות.

קריירת האיפור שלה נסקה ועבודות האיפור שלה הופיעו תכופות במגזין האופנה "הרפרס בזאר", וכיכבו שלוש פעמים על שער "ווג" האמריקאי.
בניו יורק נולדו ללזורגן שני הבנים, ולהפתעתה גילתה כמה קשים החיים כאם וכמאפרת במשרה מלאה. "היה לי לחץ בין הנקה לעבודה. עם הבנים הייתי בעולם טהור ויפה, ומשם נהיה לי פתאום מעבר חד לעולם שבו האנשים לחוצים ורעים והכל שטחי. בשיא הקריירה שלי הרגשתי שהנשמה שלי בודדה".

השתוללתי על תל אביב

באימפולסיביות לזורגנית אופיינית, היא פיטרה את מריה קארי וחזרה עם משפחתה לתל אביב. בדיוק אז הוקם ערוץ שתיים והתעשייה פרחה. "הייתה דרישה אינטנסיבית למאפרות ובמשך שלוש שנים עבדתי כמו חמור ולא ראיתי בית. אחרי שרוויתי מהכל, החלטתי שאני חוזרת לילדים שלי".

במשך שנה ישבה לזורגן בבית וחשבה מה יהיה הצעד הבא שתעשה. "כשאתה במסיכה כל היום אתה מאבד צלם אנוש. רציתי להעביר את האינפורמציה שלי לאנשים שמגיע להם - לעם ולא לכוכבות, רציתי לפגוש סוף סוף אנשים אמיתיים".

בשנת 1999 היא הקימה את בית הספר לאיפור של עדה לזורגן שכלל אז 5 תלמידים ששמעו על הקורס מפה לאוזן. גם כיום היא לא מפרסמת את בית הספר, בנימוק ש:"מי שיודע לחפש אותי אין לו בעיה להגיע אלי".

בביה"ס מלמדים בשיטת עדה לזורגן שפיתחה בעצמה ובאה לידי ביטוי בשיטת העבודה, בגישה ללקוח ובמוטוריקה. "כיום 30 מאפרים פעילים מאפרים בשיטת עדה לזורגן. אני משכפלת כבשים", היא צוחקת, "מי שעובד קשה ומראה נכונות זוכה להיכנס לסוכנות שלנו, שמספקת עבודה. לאחרונה עשינו את טקס מלכת היופי, את "כוכב נולד", את "נולד לרקוד" ועוד פרוייקטים אחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חשוב מכל ורחוק מרחק שנות אור מעולם היופי והזוהר, לזורגן היא חברה פעילה ב"קבוצת שורשים", ארגון רווחה המתקיים מתרומות ומספק עזרה שוטפת לנזקקים. "בעשרים השנים האחרונות אני קמה כל בוקר ואומרת תודה", היא משתפת, " חוויתי אהבה, כסף, כוח, ילדים, בריאות וכל מה שאני צריכה היום זה לתת את מה שיש לי לאחרים. ככל שאני נותנת יותר אני מתעצמת יותר.

"אם בגיל שבע עשרה אמרתי שאגיע לאפר את הכוכבות הגדולות ביותר ואכן הגעתי, היום אני אומרת שקבוצת שורשים, בתוך 5 שנים, תהייה העמותה מספר אחת בישראל".

סטודיו עדה לזורגן, דיזינגוף 48 תל אביב. 03-6295830

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully