וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנה: ישראל חייבת להתכונן לתקיפת אירן

10.11.2006 / 14:06

סגן שר הביטחון אמר בראיון לג'רוזלם פוסט כי על ישראל לחסל את תוכנית הגרעין של אירן בכל מחיר. "תקיפה עלולה להיות המוצא היחיד"

סגן שר הביטחון החדש אפרים סנה מעריך, כי עיצומי הקהילה הבינלאומית על אירן לא ישיגו את מטרתם, ולכן, לדבריו, ישראל חייבת להתכונן לפעולה עצמאית לסיכול תוכניותיה הגרעיניות של טהרן "בכל מחיר". בראיון לג'רוזלם פוסט הבהיר סנה, כי הוא "לא תומך בפעולה צבאית אוטומטית נגד אירן, ואני מודע להשלכותיה", אך הדגיש כי יש לשקול זאת כמוצא אחרון, העלול להיות המוצא היחיד. בלשכת ראש הממשלה אומרים, כי דבריו של סנה אינם משקפים את עמדת הממשלה. כך דווח בקול ישראל.

סנה תיאר תרחיש אפשרי בו ישראל מתקיימת "תחת ענן שחור של פחד מפני מנהיג המחויב להשמדתה". הוא אמר כי החשש הוא, שבמקרה של איום כזה "רוב הישראלים יבחרו שלא לגור כאן, רוב היהודים יעדיפו שלא להגיע לכאן עם משפותיהם, ומי שיכול – יעבור לחו"ל". כך, אומר סנה, יביא נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'אד לסיום החלום הציוני "מבלי ללחוץ על הכפתור האדום". זו הסיבה, לדעתו של סנה, כי יש למנוע מלכתחילה ממשטרו של אחמדיניג'אד השגת יכולות גרעיניות.

סנה הוסיף כי הוא מקווה שהקהילה הבינלאומית תפעיל סנקציות אפקטיביות , אך העריך ש"הסיכויים לכך אינם גבוהים", ועל כן "הנחת העבודה היא שהמאמצים האלו יעלו חרס בידם". לדבריו, אחד מיעדיו המרכזיים הוא הכנת צה"ל לעימות מול אירן והעומדות לצידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully