וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת תם: מדוע נקרא "טופס 17" בשמו?

דניאל אציל

12.11.2006 / 10:00

ניסינו לעמוד על שמו המסתורי של הטופס השגור ואם יש טופס 17 - האם יש טפסים 1 עד 16? רוצים רמז: שאלו את בן גוריון

כל ישראלי נתקל בטופס הזה. חטפתם חום גבוה ב-12 בלילה? שברתם את האף והופניתם לקבלת טיפול רפואי? אם כן, בוודאי נדרשתם לגשת לקופת חולים כדי להוציא את הטופס הידוע מכולם: טופס 17. אך האם טרחתם לשאול את עצמכם אי פעם מדוע נקרא הטופס בשמו ולא, נניח, "טופס החזרת הוצאות רפואיות"? ואם יש טופס 17 – האם יש טפסים 1 עד 16? ואם כן – מהם?

לבירור הסוגיה, עברנו דרך המסדרונות הבירוקרטים מאירי הפנים של מערכת הבריאות הישראלית. התחלנו בשיחה עם בכירים בקופות החולים, עברנו לבתי החולים, משם למשרד הבריאות, ואז לדוברויות. עד שלבסוף ניסינו לברר את המידע, מיואשים כבר כמעט לחלוטין, עם הרבקות והשרות שבמזכירויות סניפי מכבי והכללית. כשלא קיבלנו גם שם תשובה מספקת, התחלנו לחשוש – האם מנסים להסתיר מאתנו משהו, הכל כדי למצוא תשובה הגיונית לשמו המסתורי של הטופס.

קופות החולים: לא מכירים טופס 16

במשרד הבריאות אמרו כי הטופס אינו קשור אליהם ונעשה בו שימוש רק בקופות החולים. ב"מכבי שירותי בריאות" דאגו להסביר לנו כי הם מכירים רק את "טופס 17", ולא ידוע להם על טפסים 16, 15 ואילך. ב"שירותי בריאות כללית", לבסוף, נתנו לנו קצה חוט. שם נאמר לנו שמקורו של הטופס הוא בראשית המאה הקודמת, אך "לא בטוח שעדיין קיים מישהו שעדיין חי ומכיר את הסיבה לשמו".

אז למה לעזאזל הוא טופס 17?!

אז הנה, המידע שקופות החולים ומשרד הבריאות ניסו להסתיר מכם: מקורו של הטופס מגיע עוד מהימים של לפני קום המדינה. כבר אז היה נהוג ב"קופת החולים של הסתדרות העובדים", שהפכה מאוחר יותר ל"קופת חולים כללית" לכנות את הטופס בשמו.

על פי אבירם אלכסנדר, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, הסיבה לשמו של הטופס היא "אפסנאית גרידא". לדבריו, הוא זוכר בבירור ש"טופס 17" היה המספר הקטלוגי באפסנאות של קופת החולים של ההסתדרות, בימים של לפני קום המדינה – ובא לציון גואל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully