וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרנגולות הישראליות סובלות מהשמנת יתר

3.11.2006 / 8:55

במשרד החקלאות מוטרדים: בגלל הנדסה גנטית, בשר התרנגולות הופך לשמן יותר. עכשיו מתחילים במחקר לפיתוח תרנגולת דיאטטית

בשורה לא נעימה לצרכני העוף הישראלים: התרנגולות שלנו הולכות ומשמינות. ישראל היא צרכנית בשר העוף הגדולה בעולם יחסית למספר תושביה, וכל ישראלי אוכל בממוצע 60 ק"ג פולקע וחזה בכל שנה. הבעיה היא שהינדסנו תרנגולות לגדול מהר.

"משך הגידול של העופות למאכל הולך ומתקצר, אבל הבשר שלהן הולך ומשמין", אומר המדען הראשי של משרד החקלאות, פרופ' דן לבנון. "ערכנו בקרה הורמונלית לתרנגולות וגילינו ששיעורי השומן שלהן תופחים למימדים שלא היינו רוצים לאכול".

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי במשרד החקלאות החלו במחקר רחב היקף לפיתוח תרנגולת דיאטטית, דלת שומן. "יש עליה דרמטית בשיעורי השומן", מסבירה ד"ר מירי עינת ממנהל החקלאות. "בפטמים יש היום 3-5 אחוזי שומן, ובתוך רקמת השריר – דהיינו בפולקע ובשאר החלקים שאנחנו אוכלים – יש עלייה דרמטית בשיעורי השומן. מדובר בבעיה כלל עולמית, כי אכילת עוף שבו שיעורי שומן גבוהים יותר יוצרת יותר שומן גם בבני אדם".

במסגרת המחקר מנסים לאתר את הורמוני השומן בעופות ולמצוא הורמון נגדי שיגרום לתרנגולות לאכול פחות, להתעמל יותר ולא להשמין מדי. "הפתרון כיום נגד מגמת ההשמנה בקרב התרנגולות הוא פשוט לתת להם פחות מזון, אבל בדיוק כמו בני אדם, התרנגולות נכנסות לדיכאון וללחץ כשהן לא אוכלות, ואחר כך אוכלות יותר", אומרת ד"ר עינת.

ממשרד החקלאות נמסר: "אנחנו מקווים שנוכל להביא לפריצת דרך בתחום של השמנת התרנגולות. אנו עוסקים בנושא יומם ולילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully