וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא בחוץ - סיפורים מהפריפיריה של העולם

רחביה ברמן

3.11.2005 / 14:38

טוני בלייר מתעסק עם חמאה, תיכוניסטיות ספרדיות מתעסקות עם עצמן, בפינלנד מתעסקים במס הכנסה ובארגנטינה מתעסקים עם לזניה

בוא תגור לי בכיס וזהו

רוצים לדעת כמה הרוויח השכן ממול בשנה שעברה, או כמה באמת יש לשותף שלכם בבנק? בפינלנד אפשר, והרבה אנשים שם ביררו אתמול בדיוק את הפרטים האלה. בכל חודש נובמבר מתפרסמות במדינה הנורדית רשומות המס של השנה הקודמת, והפינים מנצלים את ההזדמנות הזו על מנת להשביע את סקרנותם. הצהובון הנפוץ "אילטאלטי" הדפיס מוסף צבעוני בן 24 עמודים, שסיפק פרטים עסיסיים על רווחיהם של סלבס. נהג הפורמולה 1 קימי ראיקונן, וכדורגלן ליברפול, סאמי היפיה, שחומקים מתשלום מס ההכנסה הגבוה במדינה באמצעות מגורים במדינות אחרות, הוגדרו "מיליונרים ללא הכנסה". למי שחייב לדעת, האיש העשיר בפינלנד הוא אאטוס ארקו, בעלי תאגיד התקשורת SanomaWSOY, עם הון של 192 מיליון יורו. אולי רייקאלה, בכיר בג'נרל אלקטריק האמריקאית, הוא השכיר בעל המשכורת הגבוהה ביותר, עם לוקש שנתי של 5.3 מיליון יורו.

כך תעשי לעצמך נעים

ארגון פמיניסטי ספרדי טיפה הגזים, והרים לימין השמרני במדינה להנחתה. "המוסד למען האשה", הפיץ במוסדות לימוד על-יסודיים (גילאי 11-18) במחוז קסטייה לה-מנצ'ה עלון בשם "מדריך לבנות". בעלון יש הסברים על "איך להרגיש בנוח עם הגוף שלך", הכוללים הוראות מדוייקות כגון "עלייך ללטף את הדגדגן שלך" ו"אם מישהו שאת בוטחת בו בסביבתך הקרובה יעניק לך עיסוי וייגע בגופך, תרגישי כמו בגלקסיה אחרת".

בספרד, שבה מתנהל מאבק בין ליברלים לשמרנים דתיים, לא היה הרבה סיכוי שדבר כזה יעבור בשקט. פלומה דה קסטרו, יו"ר הסניף המחוזי של "המועצה למען המשפחה", אמרה כי מדובר ב"סטייה ללא תקדים, המעודדת מגעים הומוסקסואליים בקרב נערות, שאינן בוגרות דיין לקיים יחסי מין מכל סוג שהוא". הארכיבישוף של טולדו, אנטוניו קאניזארס, אמר שהמדריך "פוגם בנשים מזלזל בהן, ופולש לשטח ההורים בתחום החינוך המיני". ממשלת המחוז התרשמה מהסערה שהתעוררה והחליטה להפסיק את הפצת המדריך, "עד שתוכנו יותאם לדרישות הפדגוגיות של הקהילה החינוכית במחוז".

מה היה גארפילד אומר?

כוח האבטחה העצום שהציבה ארגנטינה להגן על באי ועידת נשיאי מדינות אמריקה, שתיערך בבירה בואנוס איירס בסוף השבוע, נתקל במכשול הראשון שלו – הרעלת מזון. לפחות 70 שוטרים פדרליים, שאבטחו את אתר הנופש במאר דל פלטה, בו ייערך הכנס, סבלו אתמול משלשול והקאות, לאחר שאכלו לזניה לארוחת ערב במלון סמוך ערב לפני כן. המלון נסגר לבדיקה בעקבות התקרית.

השוטרים שנפגעו קיבלו טיפול רפואי והם צפויים להיות כשירים ומוכנים לפתיחת הכנס מחר. מתנגדיו של הנשיא בוש מתכוונים לערוך במקום הפגנת מחאה, בה ישתתפו נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווז, אגדת הכדורגל דייגו ארמאנדו מראדונה ובני משפחה של חיילים אמריקאים שנהרגו בעיראק.

רוק בבית הלורדים

לפני שהפך למדינאי בעל שם עולמי וחליפות מחויטות, היה טוני בלייר הסולן של להקת "Ugly Rumors" (שמועות מכוערות), זאת במהלך לימודיו באוניברסיטת אוקספורד. את מחלפותיו הארוכות נהג הרוקר המתיימר לעצב בעזרת חמאה. יוצרי הסרט תיעודי חדש בבריטניה שוחחו עם חבריו של בלייר לספסל הלימודים, מוריו ואפילו מעריצים לשעבר של הלהקה, ויצרו לבלייר הצעיר דימוי של זמר בעל תאווה כפייתית לתהילה, שרצה להיות כוכב רוק, אבל נאלץ להסתפק בניהול הממלכה המאוחדת.

דני כהן, ראש החטיבה התיעודית של ערוץ 4 הבריטי אומר כי "הסרט 'טוני בלייר, כוכב רוק' חושף פרק חבוי אך מאיר עיניים ביותר בסיפורו של בלייר, ובו בזמן מספק הזדמנות לרדת בעדינות על שאיפות הנעורים של ראש הממשלה". כהן מוסיף כי "הרבה מהדברים שהניעו אותו אז, למרות שאז הפוליטיקה לא היתה בראש מעייניו, היו להיות במרכז הבמה ולהופיע". התוכנית תעלה בבריטניה מאוחר יותר השנה. השאלה היא מתי ייחשפו שאיפות הרוק של הפוליטיקאים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully