וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא בחוץ - סיפורים מהפריפריה של העולם

רחביה ברמן

22.9.2005 / 13:45

סמים מממנים את הכנסיה במקסיקו, בצרפת מעודדים ילודה, בהולנד יעשנו הרואין בטלוויזיה ובברזיל נלחמים בזנות. השבוע בעולם

המאבק הדמוגרפי בצרפת

צרפת נהנית מאחד משיעורי הילודה הגבוהים באירופה, עם 1.9 ילדים לאשה. נתון זה מציב אותה במקום השני ביבשת, אחרי אירלנד. אבל מומחים, כמו ראש איגוד המשפחות הלאומי, מזהירים שאפילו הנתון הזה לא יציל אותה מהתמעטות אוכלוסין. אחת הבעיות היא שנשים במעמד הביניים ונשים בעלות מקצוע מתחילות להקים משפחות בגיל מאוחר למדי (הממוצע בשנת 2004 היה 29.6), הן גם ממתינות זמן רב למדי בין ילד אחד למשנהו (קרוב לארבע שנים בין הילד הראשון לשני) ומעטות הנשים שמביאות יותר משני ילדים לעולם.

כעת מקווה הממשלה להפוך את המגמה באמצעות מענק, שעשוי להגיע עד 1,000 יורו לחודש, לנשים שישימו את הקריירה בהמתנה כדי להביא לעולם ילד שלישי. סכום זה נמוך רק במעט משכר המינימום לחודש במדינה.

סמים בשידור חי

כתב השטח של טוק שואו הולנדי חדש מתכנן להשתמש בהרואין ובסמים לא-חוקיים אחרים בשידור, כחלק מתוכנית שבועית חדשה, שתעסוק בנושאים המעניינים אנשים צעירים. כך הודיעו מפיקי התוכנית אתמול.

ההודעה על תוכן התוכנית "תזריק ותבלע", שאמורה לעלות לאוויר בעשרה באוקטובר כתוכנית לשעות הלילה המאוחרות עוררה זעזוע אפילו בהולנד הליברלית. גם במדינה בה נמכרת מריחואנה בגלוי, הסמים בהם מתכנן הכתב פילמון ווסלינק אינם חוקיים.

"זה מסוכן וזה נותן דוגמא רעה", אמר פיטר הירמה, דובר מפלגת השלטון הנוצרים-דמוקרטים הימנית. "אנחנו מתכוונים לשאול את שר המשפטים לדעתו באשר לסכנות הכרוכות בכך". דובר משרד המשפטים אמר, שלא ברור ממבט ראשון אם ניתן יהיה תבוע את ווסלינק. אחזקת כמות כלשהי של הרואין מנוגדת לחוק בהולנד, אולם בפועל, המשטרה אינה נוהגת לעצור אנשים המחזיקים פחות מחצי גרם. "שימוש בסמים הוא בעיה בריאותית, לא פלילית, למרות שכמובן קשה מאד להשתמש בסמים מבלי להחזיק בהם קודם לכן", אמר הדובר, איבו הומס. "בכל מקרה, זה לא משהו שאנחנו מעודדים, ולעשות את זה בטלוויזיה זה לא רצוי".

יוצרי התוכנית מסרו שבתוכנית אחת יעשן ווסלינק הרואין, בתוכנית אחרת הוא יעשה סיבוב של שתייה כבדה בפאבים, ובשלישית יתנסה בסם ההזיה ל.ס.ד., על ספת ביתו ובהשגחתה הצמודה של אמו. "איננו מתכוונים לעורר זעזוע, אלא רק לדון בנושאים המהווים חלק מעולמם של צעירים". מפיקי התוכנית כבר עוררו סערה בתוכנית אחרת, כשיעצו איך לקיים יחסי מין במועדון לילה.

הכנסיה במקסיקו מכבסת סמים

בישוף מקסיקאי הצליח לסכסך בין הכנסייה הקתולית במדינה לבין הממשלה, כשהודה שהכנסייה קיבלה תרומות מסוחרי סמים, וכי הכספים "טוהרו" כשהגיעו לכספות הכנסייה. רמון גודינז, הבישוף של אגואקליינטה במרכז מקסיקו, אמר בראיון לעיתון "רפורמה", כי תרומות מצד קרטלי הסמים מתקבלות "בכל מקום במדינה", והוסיף כי "לא מתפקידנו לחקור מאיפה מגיע הכסף". הבישוף הוסיף כי "לא חייבים לשרוף את הכסף רק בגלל שהוא רע. מוטב לשנות אותו...אני מכיר מקרים שבהם הכסף טוהר".

הממשלה תקפה את הדברים בחריפות, ודובר הממשלה, רובן אגייאר, אמר כי "אסור להרשות לאיש לקבל כספים לא חוקיים בשום נסיבות שהן, ואסור להרשות לאיש לקדם הלבנת כספים בדרך זו".

המטוס נחת, האוהדים המריאו

טייסי מטוס שנשא 289 אוהדי כדורגל מגמביה, העמידו פנים כזקוקים לאישור לנחיתת חירום בפרו, כדי שנוסעיהם יוכלו לראות את נבחרת ארצם מתמודדת במשחק מכריע. המטוס, שטייסיו טענו שעומד להיגמר לו הדלק, נחת בעיר החוף הצפונית פיורה, שם התמודד נבחרת גמביה מול נבחרת קטאר באליפות העולם עד גיל 17. צוותי חירום הוזנקו לקבל את פניו של מטוס הסילון מדגם לוקהיד L1011, שאמור היה לנחות בבירה לימה.

לאחר הנחיתה הורשו הנוסעים לצפות במשחק הכדורגל, בו ניצחה נבחרתם 1:3. אילו היה המטוס נוחת כמתוכנן בלימה, המרוחקת 880 קילומטרים מפיורה, כמעט בטוח שהם היו מחמיצים את המשחק. רשויות התעופה של פרו כינו את התרגיל "הונאה", אולם דובר עיריית פיורה אמר שהתיירים האפריקאים גרמו ל"סנסציה" בעירו והתקבלו "בשטיח אדום".

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה

קוויקי ב-300 קמ"ש

שני בתי בושת יוקרתיים בעיר סאו פאולו, שקיוו למשוך נהגי מירוצים וצוותיהם המבקרים בעיר לקראת מירוץ הגרנד-פרי ביום ראשון הקרוב, נסגרו לאחר שהציבו מודעות בעלות תוכן מיני בוטה על 30 שלטי חוצות ברחבי העיר. ראש העיר, סאו פאולו, ז'וזה סרה, דרש שהשלטים יכוסו בסדינים לבנים, ושוטרי העיר אטמו את הכניסה לבתי הבושת, המכונים "רומאנזה" ו"קפה מילניום", בלבני בטון.

המודעות הציגו אשה בלבוש חושפני הנראית כמבצעת מין אוראלי בגבר לבוש במדי נהג מירוצים. הכיתוב, באנגלית ובפורטוגזית, שאל: "יודע מה קורה למנצחים אחרי דוכן המנצחים?" מודעה אחרת בסאו פאולו הכריזה "רגש בכל פיתול", לצד תמונה של אשה עירומה למחצה. בכל שנה מציבים בתי הזונות מודעות בתקווה למשוך חלק מאלפי התיירים המבקרים בעיר לרגל מרו הפורמולה 1. אולם מאז נבחר לתפקידו, פועל סרה לנקות את הצד האפלולי של סאו פאולו, כולל סגירת מלונות זולים ששימשו מכורים לקראק. הזנות בברזיל חוקית, אולם השידול אסור. כדי להימנע מלעבור על החוק, טוענים מפעילי בתי הזונות שהם מנהלים "מועדוני הירגעות לגברים".

וקוויקי גם עם אלוהים

אנשי עסקים רגילים לקרוא מסמכים שמתמצתים נושאים מורכבים. כעת החליט כומר בכנסייה האנגליקנית לאמץ את הגישה גם לעניינים של מעלה. הכומר מייקל הינטון חשף אתמול את "תנ"ך 100 הדקות" – גרסה מאד מקוצרת של הברית הישנה וחדשה, שמיועדת לאנשים הרוצים להכיר את עיקרי הנצרות, אבל אין להם זמן לקרוא את המקור במלואו. "זהו ספר למבוגרים שנערך בצורה כזו שתעודד את הקורא להמשיך לקרוא, אבל מבלי להזדקק לתרגילים ספרותיים זולים", אמר בן לוד, דובר "Hundred Minute Press". הוא הוסיף ש"כמו התנ"ך, אנחנו מצפים שגם הספר הזה יהיה רב-מכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully