וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לבת 3 להיכנס בבגד ים לבריכה עם גברים"

יהושע בריינר

6.6.2013 / 22:00

עם פתיחת עונת הרחצה, פרסם הרב אליקים לבנון את תשובתו לשאלה בעלון היישוב אלון מורה. לדבריו, ילדה בלבוש חושפני עלולה להביא את הגברים במקום "לידי הרהורי עבירה"

"אסור לילדה מגיל שלוש הלבושה בגד ים להיכנס לבריכה עם גברים, שמא הם יבואו לידי הרהורי עבירה", כך פסק רב המעוצה האיזורית שומרון, אליקים לבנון, בתגובה לשאלה שנשאל לרגל פתיחת עונת הרחצה. לבנון, המשמש גם כרבה של ההתנחלות אלון מורה וראש ישיבת ההסדר במקום, פרסם היום (חמישי) בעלון של היישוב את תשובתו לשאלה האם מותר לאבות להביא עמם את בנותיהם הקטנות לבריכה, והאם לאימהות מותר להביא עמן את בניהן הקטנים, עם פתיחת עונת הרחצה בבריכה הציבורית ביישוב.

בתשובתו פסק הרב לבנון הלכה מחמירה, ולפיה חל איסור להביא ילדות קטנות לשעות הרחצה המיועדים לגברים, שכן במקום מתקיימת הפרדה מראש בין נשים לגברים. "ילדה קטנה הבאה להתרחץ עם גברים, אין עליה כל בעיה להיות בבריכה, גם כאשר גברים לבושים בבגד ים", השיב לבנון, "אולם, ילדה יותר מגיל שלוש, הלבושה בגד ים, יש איסור על גברים לראותה, שמא הם יבואו לידי הרהורי עבירה". בשלב זה מציין לבנון כי "יש המקלים ואומרים שעד גיל חמש אין איסור לראות ילדה בבגד ים, אולם ביותר מגיל חמש - בוודאי אסור".

"לא נעים לשחות בחברת בנות צעירות"

עם זאת מציין לבנון כי מותר לילדה עד גיל בת מצווה, כלומר גיל 12, להיכנס למים עם גברים, אך עליה לעשות זאת כשהיא לבושה בחולצה ובמכנסיים". בהמשך כותב לבנון כי מאחר שקיימים גברים המרגישים "לא נעים לשחות בחברת בנות צעירות מעל גיל חמש, אף על פי שהן לבושות בצניעות", רשאי האב להביא עמו את בתו לבריכה רק עד גיל ארבע, ובתנאי שהיא לבושה בצניעות.

גם בתשובה לשאלה האם מותר לאימהות להביא עמן את בניהן הקטנים בשעות המיועדות עבור רחצה לנשים – לבנון נוטה להחמיר. "ילד כבן שש או שבע, תלוי בבגרותו, חובת ההורים לחנכו לצניעות. לכן אסור להביאו למקום בו שוחות נשים בבגד ים". יש לציין כי בראש דבריו כותב לבנון כי למעשה מדובר בשאלה שנשאלה לפני שנה, אולם לאור חודשי הקיץ המתקרבים, הוא החליט לפרסם פעם נוספת את תשובתו בעלון של היישוב, "קשר אמיץ".

הרב לבנון נחשב לאחד הפוסקים המחמירים בכל הקשור להלכות צניעות. בין השאר פסק לבנון כי אישה איננה אמורה להתמודד לתפקידים ציבוריים. הוא אף נחשב לאחד המתנגדים הגדולים בקרב פוסקי ההלכה לשמיעת שירת נשים בטקסים צבאיים. כך למשל אמר לבנון בעבר כי "אם יחויבו חיילים לשמוע שירת נשים, על החייל למסור את נפשו. הם מקרבים אותנו למצב שבו רבנים יורו לחיילים לצאת מאירועים כאלה, גם אם בחוץ תעמוד כיתת יורים".

בשיחה עמו הערב אמר הרב לבנון כי דבריו מגובים על ידי פוסקי הלכה נוספים. "דבריי מעוגנים היטב ויש להם יסוד הלכתי. אם בוואלה! מתעניינים כל כך בהלכות אז ראוי שילמדו גם הלכות נוספות, ולא יכתבו רק על מה שנראה להם פיקנטי. יכול להיות שאני רב שנוטה לחומרה ויש כאלה שמקלים, אבל זו ההלכה אותה אני רואה לנכון ללמד באלון מורה כי אני מוביל את הציבור ביישוב בזה". הרב הוסיף: "לא פסקתי על בריכות בתל אביב או במקום אחר אלא עבור הבריכה באלון מורה, הפסיקה הזו מיועדת להם ובעזרת השם שהם רוצים את ההלכה הזו כפי שהיא אומרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully