וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי שואה הפגינו בתל אביב: "דורשים רווחה"

250 מפגינים צעדו מכיכר הבימה להיכל העצמאות במחאה על מצב הניצולים. בין הצועדים - ח"כ דב חנין והעיתונאי גבי גזית. "צדק חברתי מתחיל בניצולי השואה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: רן מנחם

בייחוד בערב יום השואה – נאבקים למען הניצולים: כ-250 מפגינים צעדו היום (ראשון) מכיכר הבימה להיכל העצמאות בתל אביב, במחאה על מצבם הקשה של ניצולי השואה בישראל. בין המפגינים בצעדה שאורגנה על ידי עמותת "אביב לניצולי השואה" היו ניצולי שואה, בני הדור השני וצעירים. כמו כן, הצטרפו לצועדים חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), חבר הכנסת לשעבר מקדימה, זאב בילסקי, העיתונאי גבי גזית והשחקן אורי גוטליב. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "צדק חברתי מתחיל בניצולי השואה" ו"גם לניצולי השואה מגיעים חיים של כבוד ורווחה".

צעדת ניצולי השואה בשדרות רוטשילד, אפריל 2013. דרור עינב
המפגינים דרשו צדק חברתי לניצולי השואה/דרור עינב

"כולם מדברים על עזרה לניצולי שואה, אבל בפועל אנשים מתים ללא כל, למה לא לעשות את הסוף מתוק יותר?", אמרה לוואלה! חדשות ניצולת השואה רות קריגר בת ה-85. קריגר שנחשפה במסגרת המחאה החברתית נחשבת ברת מזל, במונחי מצב ניצולי השואה בישראל. היא מתקיימת מרנטה גרמנית העומדת על 570 אירו וקצבת שארים מביטוח לאומי, סכום המסתכם בכ-3,500 שקל ואמור להספיק רק למזון, תרופות, חשבונות. אך על אף מצבה ה"טוב" קריגר לא היחידה שנאבקת לשרוד.

מסקר שפורסם באחרונה עולה כי 20% מניצולי השואה ויתרו על מזון בשל מצוקה כלכלית ו-12% נאלצו לוותר על תרופות. בסקר שערכה הקרן לרווחה לניצולי שואה נבדק מצבם של 500 ניצולי שואה וכן תחושותיהם באשר לטיפול המדינה בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צעדת ניצולי השואה בשדרות רוטשילד, אפריל 2013. דרור עינב
20% מניצולי השואה ויתרו על מזון בשל מצוקה כלכלית/דרור עינב

"הבעיה נפתרת, אך אני מקווה שהיא לא תיפתר ב-ט' אלא ב-ת'" אמר יו"ר הקרן הנכנס, אבי דיכטר, שהיה השר להגנת העורף וראש השב"כ בעבר, "כדו?ר שני לניצולי שואה, אני ניגש לתפקיד זה בכבוד וביראה, ובתחושת שליחות ומחויבות לפעול למען 192 אלף ניצולי השואה החיים בישראל. את הטעות שלא לטפל כראוי בניצולי השואה שעודם בחיים - אנחנו כמדינה וכעם לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות. זאת המשימה, היעד, המטרה - לזכור ולא לשכוח או לזנוח".

בישראל חיים היום 192 אלף ניצולי השואה, שגילם הממוצע עומד על 84. מדי יום נפטרים כ-37 ניצולים, ולמעלה מאלף ניצולים מדי חודש. בשל הירידה הטבעית במספר הניצולים, ב-2017 צופים כי יחיו 152 אלף ניצולים בלבד בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully