וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקרים האכילו הג'ירף - והוא מת מחסימת מעיים

קובי מנדל

19.8.2012 / 10:18

מבקרי ה"חי-פארק" בקריית מוצקין גרמו בשוגג למותו של ג'אבר, ג'ירף בן תשע המתגורר במקום זה שמונה שנים. נתיחה לאחר המוות גילתה כי סיבת המוות היא חסימת מעיים בשקיות

לא לחינם תלויים בכל פינת חי וגן חיות שלטים המבקשים בכל לשון של בקשה שלא להאכיל את בעלי החיים. ב"חי-פארק" בקרית מוצקין נהגו העובדים גם לבקש באופן אישי מהמבקרים להימנע מכך, אך ג'אבר, הג'ירף בן התשע המתגורר בפארק, מצא את מותו בדיוק מסיבה זו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'אבר הג'ירף, עוד בחייו, מואכל על ידי מבקרים, על רקע שלט האוסר זאת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'אבר, שהובא לפארק לפני שמונה שנים, נמצא כשהוא ללא רוח חיים ולאחר שנשלח לנתיחה לאחר המוות על ידי צוות פתולוגים התבררה סיבת המוות – חסימת מעיים "עקב שקיות שניתנו לו, כנראה על ידי מבקרים", אמר לוואלה! חדשות מנהל ה"חי-פארק", אורן גולדברג. "כמעט בכל יום אנחנו מזהירים את המבקרים שלא להאכיל בשום צורה שהיא את החיות, אבל כנראה שאנשים לא מתייחסים לאזהרות בעל פה ולשלטים הכתובים", הוסיף גולדברג.

לטענתו, בעבר היו מקרים שחיות אכלו מאכלים מסוגים שונים כמו במבה, ולפני מספר שנים נמצא קוף מזן תאמרין כשהוא ללא רוח חיים. בביצוע נתיחה שלאחר המוות התברר כי הוא אכל אוכל בלתי מתאים. יצוין כי ב"חי-פארק" מבקרים מדי שנה כ-300 אלף מבקרים, ובקיץ גדלה כמות המבקרים במקום בשל החופש הגדול וקייטנות הקיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים לא מתייחסים לאזהרות בעל פה ולשלטים הכתובים". ה"חי-פארק" בקריית מוצקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות המקרה החליט ח"כ יואל חסון (קדימה) ליזום הצעת חוק שתקבע עונש של עד 5,000 שקלים למאכילים בעלי חיים בגני חיות ופארקים. לדבריו, "מותו המיותר של הג'ירף, כמו גם מותם של עוד עשרות בעלי חיים בשנה בגני חיות כתוצאה מהאכלתם על ידי הציבור בניגוד להוראות, מחייבת חקיקה שתקבע קנס כספי על מנת להרתיע ולמנוע ממקרים שכאלו להתרחש גם בעתיד ועם חזרת הכנסת לעבודה סדירה בכוונתי להעלות הצעת חוק שכזו להצבעה".

לקריאה נוספת:
חשד להזנחה: בעלי חיים חולצו מאורוות מאולתרות בעכו
חשד: רב עם אשתו וזרק את הכלב מקומה שלישית
ארנבים ושרקנים הוקפאו למוות בגן החיות בחיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully