וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת פעילי הימין: כך תקנו רק מיהודים בשוק מחנה יהודה

26.7.2012 / 10:00

לוואלה! חדשות נודע כי בשבוע הבא צפויים פעילי ימין לחלק לבאי השוק מפה של הדוכנים על "טהרת העבודה העברית", תוך קריאה לרכוש רק מהם. המשטרה עקבה בדריכות אחר הפרויקט

במשך חודשים רבים עבדו עשרה פעילי ימין המשתייכים לנוער הגבעות על מיפוי מדוקדק של דוכני שוק מחנה יהודה בירושלים במטרה לזהות היכן עובדים ערבים ואילו דוכנים הם על "טהרת העבודה העברית". בימים האחרונים הפרויקט הגיע לסיומו ולוואלה! חדשות נודע כי בשבוע הבא צפויים לחלק פעילי ימין לבאי השוק מפה המבחינה בין דוכני השוק היהודיים לאלו הערביים, תוך קריאה לרכוש מוצרים רק מדוכנים שבעליהם, עובדיהם ותוצרתם עבריים. "עבודה עברית - לאוהבי יהודים באמת", נכתב בפלייר שיחולק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפה שתופץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

משטרת ירושלים עקבה בדריכות אחר הפרויקט, שחלק ממבצעיו פעילי ימין בולטים שנחשדו בעבר בפגיעה בערבים, ואף עצרה לחקירה שניים מהם מחשש שמדובר בהתארגנות שמטרתה לפגוע בבעלי הדוכנים הערביים. לאחר שלא נמצא דבר, השניים שוחררו. על אחד מהם, שנעצר בנובמבר האחרון, נמצאה רשימה ובה עשרות העסקים ולידם "וי" ו"איקס".

"הם אמרו לי שהם כבר ראו אותי במצלמות מסתובב בשוק כמה פעמים", אמר אז הפעיל לחבריו. "בהתחלה השוטרים התלהבו ואמרו שהם יקחו אותי לימ"ר כי בטח תיכננתי תג מחיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפלייר של פעילי הימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מכיוון שהעבודה עם הערבים יוצרת בעיות קשות של התבוללות, אנו מעודדים עבודה עברית", סיפר בנצי גופשטיין, יו"ר להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) ומיוזמי הרעיון. "אנו למעשה ממשיכים את המסורת של בן גוריון ונמשיך לחזק את כל אלו שמעסיקים יהודים בכדי לתת להם העדפה מתקנת".

גופשטיין גם הסביר כיצד ביצעו את המיפוי: "כולם קונים בשוק משום שזה זול ומשום שלעיתים קשה לציבור להתחקות אחר זהות בעלי הדוכן והעובדים בו. החלטנו להקל ולעשות את העבודה בעצמנו. עברנו חנות חנות, רכשנו מוצרים ושאלנו שאלות והצלבנו את הבדיקה שלוש פעמים בכדי לוודא שאכן מדובר בדוכן שבעליו וכל עובדיו יהודים".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

לקריאה נוספת
קמפיין הפחדה: "מוחמד מתחתן עם מיכל ברמאללה"
יוזמה בימין: "תעודת כשרות" למי שלא מעסיק ערבים
אחרי מכתב הרבנים: "מלשינון" למוכרי דירות לערבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully