וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה נהרגה בתאונה, ונדרשה לשלם על "שטיפת הכביש"

יהושע בריינר

10.5.2012 / 14:22

משפחתה של מוריה ורצברגר, שנהרגה במרץ בתאונה בצפון, הזדעזעה לקבל מכתב הממוען לאמם משירותי הכיבוי עם דרישת התשלום יוצאת הדופן. בתה: "לא ידעתי אם לצחוק או לבכות"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

חוסר רגישות ממדרגה ראשונה: משפחתה של אישה מהצפון שנהרגה בתאונת דרכים חויבה לשלם כ-500 שקלים למכבי אש בגין "שטיפת הכביש" במקום שבו נהרגה. אם לא די בכך, המכתב עצמו היה ממוען להרוגה, שם התבקשה לשלם עבור שירותי הכבאות ביחד עם נהגת הרכב שהתנגשה במכוניתה חזיתית. "אימא שלנו עוד צריכה לשלם על הדם ששפכו לה בכביש?", שואלים בני משפחתה.

התאונה אירעה במרץ האחרון, כאשר נהגת רכב מסוג טויוטה עברה פס הפרדה רצוף סמוך לקיבוץ גשר הזיו והתנגשה חזיתית ברכב בו נסעה מוריה ורצברגר, בת 57 ממושב לימן שבצפון, ששבה לביתה מנהריה. ורצברגר נהרגה במקום. בעוד משפחתה עדיין מתקשה להתאושש מהטרגדיה שפקדה אותה, אתמול הם קיבלו מכתב הממוען לאמם חתום על ידי שירות כבאות והצלה של איגוד ערים איזור הגליל המערבי.

הדוח תשלום על ניקיון הכביש שקיבלה מוריה ורצברגר לאחר שנהרגה בתאונת דרכים, מאי 2012. ערן גילווארג
המכתב שהתקבל/ערן גילווארג

"הנך חייב את הסכום הנ"ל בעד שירותי כבאות והצלה בשל שטיפת כביש לאחר תאונת דרכים, שירות גלגלון עזרה ראשונה, נסיעה במכונית שירות כיבוי, מים משאבה ועבודת כבאי", נכתב במכתב. על פי המכתב, סך כל השירות של אנשי הכבאות באירוע מגיע לסכום של 957.47 שקלים, אולם על פי המכתב, הסכום יחולק בין ההרוגה לבין נהגת הרכב.

"כשקראתי את המכתב לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, אז בהתחלה באמת צחקתי ואחר כך הגיע הכעס והעצבים", מספרת אלומה ורצברגר, בתה של מוריה. "הכבאים הרי הגיעו לזירת התאונה וראו שמפנים משם גופה. איפה הסנכרון בין המערכות השונות במדינה? לא היו פה הרבה ספקות. אימא שלי נהרגה במקום, אבל גם אם בשירותי הכבאות לא ידעו זאת, אי אפשר להיות מסונכרנים? קצת סדר יחסוך פה הרבה סבל למשפחות".

הכביש שבו נהרגה מוריה ורצברגר ושלחו לה דוח תשלום על ניקיון הכביש, מאי 2012. ערן גילווארג
הכביש בו אירעה התאונה/ערן גילווארג

"אנחנו לא משפחה שעושה רוח וצלצולים וגם אמי לא הייתה כזאת, אבל כשאתה מקבל מכתב שממוען אליה ומבקשים ממך שתשלם על שטיפת הדם שלה מהכביש זה פוגע באמת, שלא לדבר על כך שעוד פונים לאימא שלי ז"ל ודורשים שתשלם", המשיכה הבת. "אנחנו לא מחפשים אשמים בתאונה, אבל איפה הרגישות? לאן החוסר התחשבות במשפחות יכולה עוד להגיע?".

אחיה תמיר הוסיף על דברי אחותו. "כנראה שצריך לדעת איפה, מתי ואיך למות כדי שהבירוקרטיה הישראלית תניח למשפחות ההורגים ולא תסחט אותם".

אלומה ורצברגר , אמא נהרגה בתאונת דרכים באכזיב ושלחו לה דוח תשלום על ניקיון הכביש, מאי 2012. ערן גילווארג
בתה של ההרוגה והדוח/ערן גילווארג

בעקבות הפנייה אליהם, מיהרו בשירותי הכבאות להתנצל על המכתב. משירותי הכבאות של הגליל המערבי נמסר בתגובה: "תחילה ברצוננו להביע את השתתפותנו בצער המשפחה. החיוב בעבור שרותי כבאות הוא בהתאם לחוק ומכאן במקרה דנן המערכת שלחה את דרישת התשלום לשני בעלי הרכבים המעורבים בתאונה. ככלל במקרים של מוות בתאונות אנו נוהגים להעביר את דרישת התשלום לחב' הביטוח. במקרה דנן הייתה טעות מפעיל ועל כך אנו מצרים. עם פנייתכם הנחה מפקד השרות על ביטול דרישת התשלום. אנו מאחלים למשפחה שלא ידעו עוד צער לעולם".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

הידיעה הגיעה אלינו דרך המייל האדום שלנו בפייסבוק. גם אתם יכולים להעביר לנו סיפורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully