וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש הערבים בצפת: "לפעול נגד הרבנים המסיתים"

ניר יהב

31.10.2011 / 10:15

בעקבות גירושם של ארבעה סטודנטים ערבים מדירתם בצפת, פנתה ח"כ זועבי לשר השיכון ודרשה כי ימצא פתרונות מגורים לסטודנטים הערבים בעיר המופלים לרעה. "זכרים מופלים לרעה אף יותר"

בעקבות הפרסום אתמול בוואלה! חדשות לפיו ארבעה סטודנטים ערבים במכללת צפת גורשו מדירתם בעקבות איומי אזרחים חרדים, פנתה הבוקר (שני) ח"כ חנין זועבי (בל"ד) לשר השיכון אריאל אטיאס בדרישה למצוא פתרונות דיור לסטודנטים הערבים בעיר צפת. לדבריה, מצוקת הדיור של הסטודנטים בצפת "דורשת מענה מיידי הן מצד המוסדות האקדמיים בעיר והן מצד משרד הבינוי והשיכון".

לדבריה, מכתב הרבנים שפורסם ב-2010 "השפיע רבות על בעלי הדירות בעיר צפת וכפי הנראה, מספר גדול מהם מסרב להשכיר את דירותיהם לסטודנטים ערבים, כשסטודנטים זכרים מופלים לרעה אפילו יותר". עוד כתבה זועבי, כי רבים מהסטודנטים הערבים נאלצים לגור בשכונות מרוחקות מהמכללה משום שמרבית הדירות ליד המכללה אינן נגישות: "לא ברור אם מדובר באפליה ספציפית כלפי סטודנטים ערבים", כתבה.

עוד כתבה כי אגודת הסטודנטים של מכללת צפת, שאינה כוללת אף סטודנט ערבי, "אינה מייצגת את צרכי הסטודנטים בעניין זה ואינה מפעילה לחץ על הגורמים הרלוונטים כדי לספק פתרון לבעיה". לדבריה, גם בניין המעונות "נמצא במצב מחפיר ובתפוסה מלאה" והמכללה אינה מספקת חלופות לתלמידיה. לסיכום מבקשת זועבי מאטיאס לפתור את הבעיה, "שכן ברור שלמשרדך יש אינטרס לחזק את האוכלוסייה הסטודנטיאלית בפריפריה".

"צפת ממשיכה להפוך ליישוב ליהודים בלבד"

בקואליציית הארגונים "שותפות-שראקה", הפועלת נגד תופעות של אפליה וגזענות כלפי ערביי ישראל, הגיבו בכעס על גירושם של ארבעת הסטודנטים הערבים מהדירה בצפת: "בעוד שהתבשרנו אתמול על ברכותיו של נשיא המדינה על הקמת בית ספר לרפואה בצפת, מתברר כי צפת ממשיכה להפוך ליישוב ליהודים בלבד, מבלי שתינקט פעולה חריפה נגד הרבנים המסיתים ונגד בעלי הדירות שמסרבים להשכיר דירות לערבים בעיר".

"ניתן רק לשער איך הייתה מגיבה ממשלת ישראל אם היה נודע על עיר כלשהי בארץ או בעולם בה הייתה ננקטת מדיניות של אי השכרת דירות ליהודים", הוסיפו ואמרו בקואליציית הארגונים. "או אז הייתה ממשלת ישראל נזעקת בקריאות נגד אנטישמיות. אנו מצפים מהממשלה לצאת בקריאה חריפה וברורה לרבני צפת, כולל קריאה להדחת הרבנים שקראו לאי השכרת דירות לערבים ואי המשך תשלום משכורתם בעקבות גזענותם".

אתמול סיפרו ארבעה סטודנטים ערבים לוואלה! חדשות כי גורשו מדירתם, שאליה עברו רק אתמול, לאחר שבעל הדירה טען כי קבוצת חרדים איימה עליו. אחד הסטודנטים שפונה סיפר: "נמלטנו מהדירה לאחר שבעל הדירה אמר לנו שהחרדים ממתינים ליד הדירה. רק אחרי שווידאנו שהם לא שם, באנו, לקחנו את הציוד, וברחנו. בעל הדירה אמר לי ש'העניינים עם החרדים לא מסתדרים כפי שהוא ציפה'".

עוד באותו נושא
בעל דירה מצפת גירש מביתו סטודנטים ערבים
דירה להשכיר, בתנאי שאתה לא ערבי
הרב של צפת: למנוע השכרה ל"ערבים שונאי ישראל"


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully