וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוני לוינסקי שבו למאהל: "היינו פה לפני המחאה"

4.10.2011 / 8:30

אתמול פונה המאהל והלילה שבו יושביו לגינה וישנו סמוך לשטח המקורי שגודר. פקחים הוזעקו לפנותם ועימותים פרצו במקום. "אנחנו לא נזוז מפה", אומרים יושבי המאהל, "תקענו פה יתד"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

עימותים התפתחו הבוקר (שלישי) בין פקחי העירייה לבין עשרות מחוסרי דיור שחזרו הלילה למאהל המחאה בשכונת לוינסקי בתל אביב, שפונה אתמול. המשטרה הוזעקה למקום.

עשרות המפונים ממאהל לוינסקי שחזרו לשטח המאהל ישנו במדשאה הסמוכה לשטח בו שהו עד כה כיוון ששטח המאהל המקורי גודר בגדר היקפית. פקחים של עיריית תל אביב הגיעו לשטח המאהל במטרה לפנות את האנשים ואת ציודם האישי על גבי משאית ולאחר חילופי דברים, החלו עימותים פיזיים בינם לבין יושבי המקום.

שלמה פליזה, מיושבי המאהל סיפר כי "העירו אותנו בברוטליות כזאת ורצו לקחת את לנו את כל הציוד. לא נת?נו להם, פשוט לא נת?נו להם. אין לנו מה להפסיד. כל אחד הלך לישון עם כאב, יש פה אנשים חולים". בר רוז, אחת מיושבי המאהל הדגישה גם היא כי "אנשים ישנים פה כל לילה בלי קשר למאהל, הומלסים, פליטים שמגיעים ואין להם מקום ואף אחד לא מפנה אותם בדרך כלל בבוקר". היא סיפרה כי בבוקר הגיעו אנשי הסיירת הירוקה ואמרו לנוכחים כי "הם ישנו כל הלילה והגיע הזמן לקום". "אנשים פה לא ישנו בלילה.הם דאגו אחד לשני, דאגו לשמיכות, דאגו לאוכל - גם ליושבי המאהל, גם להומלסים וגם לפליטים ולאנשים חדשים שהגיעו", אמרה רוז. "אנחנו פה בלוינסקי ולא נזוז מפה" הוסיף פליזה, "פה תקענו יתד - זה הבית שלנו".

אתמול פונה מאהל לוינסקי על ידי פקחי העירייה,ובמהלך הפינוי נעצרו שלושה מאנשי המאהל, ששוחררו הבוקר וחזרו לגינה. קובי שחר, מוותיקי המאהל, שעוכב אתמול לחקירה וחזר לשטחו סיפר כי "אנשי לוינסקי ישנו על אותה פיסת דשא הרבה לפני הקמת המאהל (גם לפני שהתחילה מחאת האוהלים המחאה – ב.ו), לא מבין למה העירייה נזכרה רק עכשיו".

עוד באותו נושא
עימותים אלימים במאהל לוינסקי: 12 עצורים
פעיל במאהל בלוינסקי נדקר: "רק אמרתי את האמת"
הכירו את אנשי המאהל בגינת לוינסקי

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully